Companii

Cum a reuşit Sibiul, capitala europeană culturală din 2007, să atragă mai mulţi turişti prin promovare pe reţelele sociale

Cum a reuşit Sibiul, capitala europeană culturală din...

Autor: Mirabela Tiron

13.09.2014, 09:53 914

Sibiu, unul din cele mai frumoase oraşe din ţară, numit capitală europeană culturală în 2007, a primit 36.000 de turişti străini în prima jumătate a acestui an, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În total, în Sibiu au sosit anul trecut 76.000 de străini, arată datele de la Institutul Naţional de Statistică.  

Spre comparaţie cu alte oraşe, Sibiu a avut o expunere mai mare pe pieţele externe, dat fiind că a fost desemnat capitală europeană culturală în 2007 dar şi datorită unor proiecte finanţate de Primărie.

În ultimii trei ani oraşul a fost promovat în social media prin proiectul #MySibiu, implementat de Asociaţia pentru Înfrumuseţarea Oraşului Sibiu prin bloggerii Tudor Popa şi Răzvan Pop, în colaborare cu Cezar Dumitru. Circa 30.000 de euro au fost investiţi pentru dezvoltarea acestui proiect în perioada 2011-2013.

Acest proiect presupune promovarea oraşului prin aducerea de bloggeri străini specializaţi pe turism care fac review-uri ale destinaţiei turistice. Acestora li se asigură 50% din cheltuielile cu cazarea şi 20% din cele cu mâncarea pe perioada călătoriei în Sibiu dar şi tururi gratuite.

Sibiu a fost vizitat de Christine Gilbert, numită de National Geographic „Călătorul anului” în 2013, care s-a şi mutat în acest oraş pe o perioadă determinată.

„Am venit la Sibiu pentru cultură, istorie şi arta de aici, prin programul #mySibiu. Am decis să ne prelungim şederea aici pentru încă cel puţin două luni. Suntem încântaţi de farmecul oraşului şi a oamenilor. Nu ţin minte să fi fost în altă parte mai bine primiţi ca aici”, spune Christine Gilber, care s-a mutat la Sibiu cu soţul şi cei doi copii. Şi Erick Heaggans din Texas, colaborator al Yahoo Travel, a vizitat Sibiu prin acest program, dar şi  bloggeri din Malta şi Marea Britanie. În perioada 2011-2013, în Sibiu au fost prin acest proiect şi peste 80 de bloggeri din Romania şi Republica Moldova. S-au scris peste 300 de articole, ce au avut 1,7 milioane de cititori, şi s-au realizat peste 4.000 de fotografii ce au fost publicate online, potrivit iniţiatorilor proiectului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO