Companii

Cum am devenit in 3 ani tara de malluri: unul la 5 saptamani

21.02.2010, 23:11 20

Romania a fost in ultimii trei ani cea mai importanta tinta deinvestitii din regiune pentru companiile de dezvoltare imobiliara,care au atacat piata cu 33 de centre comerciale noi, in urma unorinvestitii de aproximativ 2,5 miliarde de euro, arata o analiza aZiarului Financiar.

Cu alte cuvinte, in medie, la fiecare cinci saptamani a fostinaugurat cate un nou centru comercial, fie in Capitala, fie inmarile orase precum Cluj sau Constanta, dar si in localitati maimici, precum Piatra-Neamt, Buzau sau Alba Iulia.

Pana la explozia din perioada 2007-2009 pe piata localafunctionau doar zece centre comerciale.

Acum proprietarii de malluri incaseaza anual chirii de circa 200de mil. euro si, alaturi de retaileri, se lupta pentru o cota catmai buna din piata bunurilor de larg consum (food, non-food siimbracaminte) de peste 30 de miliarde de euro.

"Nici nu mi-am dat seama ca au fost atat de multe construite inacesti ani. Ce pot sa va spun este ca pe langa aceste 40 demalluri, in urmatorii cinci-sapte ani vor fi construite altepatruzeci. Nici in Bucuresti nu sunt suficient de multe, uitandu-mala alte capitale din regiune. Un an si jumatate, doi, va fi maigreu, dar apoi vor incepe companiile din nou sa dezvolte",apreciaza Reuven Havar, directorul companiei AFI Europe,proprietarul celui mai mare centru comercial din Romania, CotroceniPark.

Luand in calcul proiectele in constructie, dar mai alesterenurile cumparate pentru noi proiecte, pariul lui Havar ar puteafi unul castigator. Nu toti proprietarii de malluri au avut insasucces, astfel ca in timp ce turcii de la Anchor au reusit sa isiscoata banii deoarece au fost primii, alte proiecte merg acum "pepierdere", fiind lovite de caderea economica dramatica, ce nu afost luata in calcul cand au facut business-planul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO