Companii

Cum arată o mare arteră comercială a Capitalei: farmacii, bănci, pariuri, amanet şi Mega Image

Băncile trebuie să-şi încaseze ratele la creditele vechi şi au nevoie să fie aproape de clienţi, iar farmaciile sunt într-o goană acerbă după cotă de piaţă, motiv pentru care caută zonele-cheie.

Băncile trebuie să-şi încaseze ratele la creditele vechi şi au nevoie să fie aproape de clienţi, iar farmaciile sunt într-o goană acerbă după cotă de piaţă, motiv pentru care caută zonele-cheie.

Autor: Cristi Moga

27.08.2014, 00:08 446

Spaţiile comerciale aflate de-a lungul bulevardelor din Bu­cureşti sunt în prezent inundate de circa 1.000 de farmacii şi de tot atâtea agenţii şi sucursale ban­care, astfel că la o plimbare de zece minute pe şoseaua Ştefan cel Mare poţi trece pe lângă 14 farmacii şi 13 unităţi bancare, dar şi prin faţa a trei supermarketuri Mega Image.

Ziarul Financiar a luat ieri la pas şoseaua Ştefan cel Mare, de la Doro­banţi până la intersecţia cu strada Des­pot Vodă, şi a analizat profiul comercial al celor 105 spaţii aflate pe trotuarul situat vizavi de stadionul Dinamo pentru a obţine o imagine de ansamblu a retailului stradal din Bucureşti la nivelul anului 2014. După farmacii şi bănci, următoarele sectoare ca importanţă în mixul de chiriaşi al zonei sunt comerţul cu articole vestimentare realizat de firme locale, fără nume, urmat de magazinele alimentare şi patiserii - cofetării - covri­gării. Totodată, pe un trotuar cu o lungime de 1,3 kilometri se află şase agenţii de pariuri şi săli de jocuri de noroc, patru case de schimb valutar care s-au transformat mai mult în centre de amanet, trei magazine de vin şi o singură librărie operată de zeci de ani de Com­pania de Librării Bucureşti.

WikiZF: Profilul companiei Mega Image

„Cam la doi ani se schimbă chiriaşii în zonă“, spune ospătarul unui restaurant deschis recent pe Ştefan cel Mare, o zonă cu un trafic destul de intens, dar în care nu îţi vine să te plimbi de plăcere. Una dintre explicaţiile schimbării frecvente de chiriaşi este legată de nivelul ridicat al chiriilor, ţinând cont că după aproape şase ani de criză proprietarul unui spaţiu de 167 de metri pătraţi solicită 7.500 de euro/lună plus TVA, echivalentul a 250 de euro/zi.

Băncile trebuie să-şi încaseze ratele la creditele vechi şi au nevoie să fie aproape de clienţi, iar farmaciile sunt într-o goană acerbă după cotă de piaţă, motiv pentru care caută zonele-cheie. În aceste con­diţii, comerţul vestimentar şi-a găsit loc de extindere în malluri, iar barurile şi restaurantele au acaparat centrul istoric.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO