Companii

Cum este împărţită piaţa parfumurilor şi cosmeticelor de lux? Ce cumpără românii?

Cum este împărţită piaţa parfumurilor şi...

Autor: Cristina Roşca

03.02.2013, 15:30 2720

Hussein El Jamil, CEO şi acţionar majoritar al Niran Co. Products, care importă 18 dintre cele mai importante branduri de parfumuri şi cosmetice de lux din lume, estimeză piaţa locală a produselor cosmetice şi de parfumerie de lux la 60-65 mil. euro. Această cifră nu cuprinde şi produsele false care se vând în număr mare în România. Faţă de 2008 piaţa a crescut cu 20-25%.

„Am simţit şi noi criza însă nu la fel de puternic ca alte domenii. Anterior creşterile erau mult mai mari iar retailerii deschideau mult mai multe magazine“. Potrivit lui piaţa este împărţită inegal, balanţa înclinând evident în favoarea parfumurilor care au o cotă de 60-70% din total.

Cosmeticele au o cotă de 20-25%, restul fiind pentru produsele de îngrijire. Prin comparaţie cu pieţele vestice cu tradiţie, cum este cazul Franţei, România este codaşă la cheltuielile pentru produse de îngrijire. Parfumurile au la nivel mondial o cotă de 50-55%.

„Francezii au o anumită cultură, sunt educaţi de mici să fie atenţi la produsele pe care le folosesc şi sunt conştienţi de impactul utilizării de produse premium“. Piaţa locală a evoluat însă la rândul său în contextul în care acum câţiva ani parfumurile cuceriseră 90% din totalul pieţei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO