Cum explică directorul comercial al OLX.ro introducerea anunţurilor auto cu plată

8 ian 2016 Autor: Adrian Seceleanu

OLX.ro, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de anunţuri online, afirmă că decizia de a introduce plata obligatorie pentru publicarea de anunţuri în categoria “Autoturisme” este justificată de necesitatea de a genera venituri care să-i permită companiei să susţină investiţiile în platforma online.

“Pentru a susţine în continuare investiţiile necesare unei platforme cu eficienţă maximă pentru utilizatori, era nevoie de introducerea unui serviciu plătit de postare anunţuri”, a declarat Albert Şimşensohn, director comercial al OLX România. “OLX.ro, în numai doi ani de la lansare, a devenit unul dintre cele mai vizitate site-uri din România, în luna decembrie a anului trecut ocupând poziţia fruntaşă cu peste 9,4 milioane de vizitatori unici. Fiind cea mai mare platformă de anunţuri online, putem îndeplini uşor şi rapid obiectivele utilizatorilor noştri, care fie vor să vândă sau să cumpere o gamă variată de produse şi servicii. De exemplu, în secţiunea <<Autoturisme>>, 8 din 10 utilizatori cu un anunţ activ sunt contactaţi în primele zile de cel puţin un cumpărător, şi ulterior, pentru fiecare anunţ, 9 persoane intră în legatură directă cu vânzătorul. Aratăm în continuare aceeaşi grijă şi acelaşi interes crescut pentru a le oferi clienţilor noştri conversii cât mai rapide în procesul de vânzare şi cumpărare”, a adăugat el.

OLX.ro, cea mai mare platformă de anunţuri de pe piaţa locală, a introdus, în premieră, plata obligatorie pentru publicarea de anunţuri în categoria auto, o schimbare semnificativă a modelului de business pe care s-a bazat până acum compania, respectiv publicarea gratuită a “mesajelor” comerciale.

Compania făcea bani anterior doar din servicii de promovare a anunţurilor.

Preţul minim pentru publicarea unui anunţ în categoria auto a OLX.ro este de 4,8 euro la plata cu cardul online şi de 6 euro la plata prin SMS, iar dacă utilizatorul optează şi pentru promovarea acestuia timp de 30 de zile, atunci costul total ajunge la 16,8 euro la plata cu cardul şi la 18 euro prin SMS, conform datelor generate de platformă la simularea publicării unui anunţ de vânzare pentru un autoturism. În prima etapă a publicării unui anunţ platforma afişează mesajul că tariful porneşte de la 2,8 euro.

Conform grilei de preţuri de pe OLX.ro tarifele pentru publicarea de anunţuri variază în funcţie de metoda de plată (card bancar sau SMS) şi de subcategorie. Cele mai mici tarife sunt pentru anunţurile din categoria moto.

În luna decembrie a anului trecut OLX.ro a fost cel mai vizitat site dintre cele măsurate de sistemul SATI al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), cu 9,4 milioane de clienţi unici, 34,7 milioane de vizite şi 554 de milioane de afişări.

 

 
Cuvinte cheie:
plati
, introducere
, auto
, director
, justificare
, publicare
, online
, platforma
, anunt
, crestere
, companie
, investitii
, romania
, sustinere
, utilizatori
, vizita
, autoturisme
, piata
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide