Companii

Cum explica Orkla pierderile de 11 mil. euro

23.08.2009, 17:25 108

Orkla Foods Romania, producatorul margarinei Unirea si al ketchupului Tomi, a raportat anul trecut pierderi de 10,8 milioane de euro, la un rulaj de putin peste 25 mil. euro, potrivit informatiilor de pe site-ul Ministerului de Finante.

Reprezentantii grupului spun ca pierderile inregistrate anul trecut au fost influentate de decizia grupului de a amortiza activele intangibile ale filialei locale. Restructurarea companiei prin mutarea liniilor de productie a avut, de asemenea, un impact asupra rezultatelor Orkla Foods Romania si Productie Ardealul, cele doua companii prin intermediul carora grupul Orkla opereaza in Romania.

"In 2007, grupul Orkla a decis amortizarea activelor intangibile pentru Orkla Foods Romania, decizie care a fost partial reflectata in situatiile financiare de la sfarsitul anului 2008, asa cum au fost ele raportate la Ministerul Finantelor. Daca nu am lua in calcul acest impact, profitul operational ar fi mai bun decat cel planificat", a declarat Manuela Banu, 42 de ani, CEO al Orkla Foods Romania. Ea nu oferit insa detalii despre valoarea profitului operational.

In 2008, Orkla Foods Romania a avut o cifra de afaceri de 25,2 milioane de euro, cu 12% mai mica decat in 2007, potrivit datelor Ministerului Finantelor. In aceeasi perioada insa, pierderile nete s-au ridicat la 10,8 milioane de euro, fata de un profit net de 0,9 mil. euro, cat realiza in 2007. Cu toate acestea, Productie Ardealul a inregistrat anul trecut o crestere de aproape trei ori a cifrei de afaceri, la 7,4 mil. euro, si si-a redus pierderile de la 6,3 milioane de lei (1,89 mil. euro) la 0,9 mil. lei (0,25 mil. euro).

"Relocarile de ketchup si mustar din 2008 sunt motivul pentru care o parte din cifra de afaceri Orkla se poate regasi acum la Ardealul. Astfel, tinand cont de rezultatele cumulate ale ambelor companii, acestea pot fi considerate ca avand o evolutie foarte buna, cu o crestere de peste 20% a cifrei de afaceri. In plus, Productie Ardealul a inregistrat o imbunatatire a profitabilitatii", sustine Banu.

In urma cu doi ani, Orkla Foods Romania detinea cinci fabrici pe plan local.

Intre timp insa grupul norvegian a initiat un program de restructurare la nivelul Europei Centrale si de Est, in urma caruia filiala locala a decis sa opreasca si sa mute productia de gemuri si sosuri de la Targoviste la Covasna, productia de mustar si ketchup de la Craiova la Covasna si productia de margarina industriala de la Craiova la Bucuresti.

Astfel, producatorul mai are in acest moment doar trei unitati de productie, la Covasna (pateuri, conserve, gemuri, sosuri, mustar, ketchup), Iasi (aluaturi congelate) si Bucuresti (margarina pentru consum si margarina industriala). 

"In ceea ce priveste prima jumatate a acestui an, Orkla Foods Romania a inregistrat o crestere cu doua cifre a veniturilor totale fata de primul semestru din 2008, cu un profit in linie cu estimarile", spune Banu. Directorul executiv al companiei nu a facut nicio precizare legata de cifrele inregistrate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO