Companii

Cum îşi conving dealerii clienţii să-şi ridice mai repede maşinile: îi taxează cu 30 de lei pe zi

Dealerii oferă în medie 30 de zile perioadă de graţie pentru maşini noi şi trei zile pentru cele aflate în service înainte să taxeze „parcarea“

Dealerii oferă în medie 30 de zile perioadă de graţie pentru maşini noi şi trei zile pentru cele aflate în service înainte să taxeze „parcarea“

02.08.2010, 23:45 74

O maşină care stă în parcarea unui centru auto, fie pentru a fiachiziţionată sau ridicată din service, reprezintă un costsuplimentar pentru dealer. Cost care acum se poate transformaîntr-o nouă taxă.

Pentru a-şi "încuraja" clienţii să-şi recu pereze mai repedemaşinile nou-achiziţionate sau din service, dealerii au introdussistemul de taxare pentru parcarea acestora.

Pentru fiecare maşină nouă achiziţionată există o perioadă degraţie de până la 30 de zile, în care clientul îşi poate ridicamaşina. Dacă nu, după acest interval acesta va fi taxat în medie cu30 de lei pe zi - tarif practicat de mulţi dintre dealerii auto depe piaţa locală.

"O maşină neridicată implică costuri. Acel loc de parcarereprezintă un loc în care poate sta un alt automobil pe stoc. Dacănu dispui de acel loc, automat trebuie tu ca dealer să închiriezispaţiu în altă parte. Este normal să taxezi clientul, şi atuncicând nu-şi ridică maşina din service şi atunci când nu vine să oridice după ce a cumpărat-o", a spus directorul de marketing alunui dealer Ford din Capitală. Pe de altă parte, managerul asubliniat faptul că de obicei se evită taxarea suplimentară aclienţilor.

O taxă similară şi pentru serviceuri

În condiţiile în care dealerii oferă acum reduceri atât în ceeace priveşte achiziţia unei maşini noi şi chiar la preţurile lamanoperă şi componente din service, acoperirea unui astfel de costsuplimentar legat de parcarea unei maşini nu întotdeauna mai esterentabil.

"Clientului i se dă o perioadă de graţie, dar dacă nu vine să-şiridice maşina, este taxat", răs punde scurt Bogdan Bu curescu,directorul ge neral al Automotive Tra ding Services (ATS) dinBucureşti, dealer Ford şi Citroën controlat de fostul premierCălin-Po pescu Tăriceanu.

Potrivit oficialilor Ci troën România, taxa rea este de 30 delei pe zi şi este valabilă pentru ser vice, care au de obicei celemai aglomerate parcări din cadrul unui dealer auto.

Aceeaşi taxă există şi pentru serviceuri, parcările acestorafiind mai tot timpul aglomerate. În cazul unei intervenţii înservice, termenul de graţie este mult mai scurt, de trei zile.

Pe de altă parte, există în continuare dealeri care evitătaxarea suplimentară a clienţilor, în condiţiile în care pe o piaţăîn scădere "lupta" nu se mai derulează nu mai în ceea ce priveştevânzările de maşini noi, ci şi în service.

"Este greu să taxezi acum suplimentar clien ţii, deoarece toateservi ceu rile acum se luptă pen tru clienţi. Spre exemplu, dacăPremium Auto Motors (dealerul Jaguar Land Rover, parte a ŢiriacAuto şi cel mai mare centru din Bu cureşti al celor două mărci- n.red.) a micşorat tarifele, le-am redus şi noi", explică ViorelNicu lescu, fostul şef al Rom car, care până la 1 august a deţinutim porturile Ford pe piaţa locală, care acum con trolează dea lerulJaguar Land Rover Automotive Trading Team (ATT).

În cadrul serviceului ATT există inclusiv maşini carestaţionează de două luni, pentru una dintre acestea clientulnefiind încă "decis" dacă va achiziţiona sau nu com ponentadefectă, potrivit oficialului com paniei.

Unu din zece dealeri şi-au închis businessul

Potrivit dealerului Ford din Craiova, astfel de taxe suntnecesare în condiţiile în care clientul român s-a schimbat.

"Nu se mai pune atât de mult preţ pe achiziţia unei maşini.Automobilul este livrat, dar ei vin şi după două săptămâni să-lridice în anumite cazuri, când se întorc din concediu", spuneAdrian Mărăşescu, directorul dealerului Ford Plus Auto dinCraiova.

În condiţiile în care la nivelul primului semestru din acest anvânzările de maşini noi au continuat să scadă cu 25%, după ce anultrecut acestea s-au redus la jumătate com parativ cu 2008, dealeriivor miza în continuare pe veniturile obţinute din service, potrivitjucătorilor din piaţă.

În ceea ce priveşte profitabilitatea centrelor, anul trecut doarunul din zece dealeri şi-a închis businessul pe fondul reduceriipieţei, iar din top zece companii din auto, doar doi importatori auînregistrat pierderi - Mercedes-Benz România şi AutoItalia,reprezentantul mărcilor din grupul Fiat, potrivit datelor de peRegistrul Comerţului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO