Micii comercianţi au început tot mai mult în ultimii ani să meargă pe modelul antreprenorilor din Italia, Germania sau Olanda şi să îşi deschidă magazine de nişă, respectiv băcănii, tutungerii sau magazine de condimente. Pe o piaţă a magazinelor alimentare dominată de lanţuri internaţionale cu zeci chiar sute de supermarketuri sau hipermarketuri şi cu afaceri de sute de milioane de euro, antreprenorii români deschid afaceri specializate care se adresează unei pături încă subţiri de clienţi. Aceste businessuri de familie au anual afaceri de câteva zeci sau sute de mii de euro. Care sunt perspectivele de dezvoltare?
„Cred că există multe nişe care ar putea fi acoperite pe piaţa magazinelor alimentare din România. Ai nevoie de un plan de business şi de răbdare pentru că un business nu se dezvoltă peste noapte“, spune Liviu Oprea, care deţine împreună cu soţia sa Băcănia cu Suflet din centrul Capitalei. Cei doi au decis în 2011 să renunţe la joburile full time pentru a se dedica propriului business, care a ajuns în 2012 la afaceri de 65.000 de euro. Antreprenorul afirmă că i-a venit ideea de a deschide acest business după un concediu în Maramureş, unde mâncarea a fost „autentică“. „Asta era în 2007, însă mi-a rămas în minte experienţa, astfel că în urmă cu trei ani mi-a încolţit ideea deschiderii în Bucureşti a unui business cu produse autentice din toate colţurile ţării.“