Companii

Cum luptă micii comercianţi cu lanţurile străine: îşi deschid magazine de nişă cu produse premium

Blanco Market a intrat în 2012 în franciza LaDoiPaşi dezvoltată de Metro Cash&Carry, însă anul trecut proprietarul a decis să iasă din acest sistem şi să transforme magazinul în tutungerie. În fiecare zi magazinul are între 50 şi 200 de bonuri.
Băcănia cu Suflet a fost deschisă în 2011 după ce Liviu Oprea şi soţia sa au decis în 2011 să renunţe la joburile full time pentru a se dedica propriului business. În 2012 băcănia a ajuns la afaceri de 65.000 de euro.
Magazinul cu Mirodenii a intrat în parteneriat cu Mega Image şi are standuri în 30 dintre supermarketurile reţelei. Acest parteneriat îi aduce circa jumătate din veniturile anuale.

Blanco Market a intrat în 2012 în franciza LaDoiPaşi dezvoltată de Metro Cash&Carry, însă anul trecut proprietarul a decis să iasă din acest sistem şi să transforme magazinul în tutungerie. În fiecare zi magazinul are între 50 şi 200 de bonuri. Băcănia cu Suflet a fost deschisă în 2011 după ce Liviu Oprea şi soţia sa au decis în 2011 să renunţe la joburile full time pentru a se dedica propriului business. În 2012 băcănia a ajuns la afaceri de 65.000 de euro. Magazinul cu Mirodenii a intrat în parteneriat cu Mega Image şi are standuri în 30 dintre supermarketurile reţelei. Acest parteneriat îi aduce circa jumătate din veniturile anuale.

Autor: Cristina Roşca

23.04.2014, 20:00 343

Micii comercianţi au început tot mai mult în ultimii ani să meargă pe modelul antreprenorilor din Italia, Germania sau Olanda şi să îşi deschidă magazine de nişă, respectiv băcănii, tutungerii sau magazine de con­dimente. Pe o piaţă a magazinelor ali­men­tare dominată de lanţuri internaţionale cu zeci chiar sute de supermarketuri sau hiper­marketuri şi cu afaceri de sute de milioane de euro, antreprenorii români deschid afaceri specializate care se adre­sea­ză unei pături încă subţiri de clienţi. Aceste businessuri de familie au anual afaceri de câteva zeci sau sute de mii de euro. Care sunt perspectivele de dezvoltare?

„Cred că există multe nişe care ar putea fi acoperite pe piaţa magazinelor alimen­tare din România. Ai ne­voie de un plan de bu­si­ness şi de răbdare pentru că un business nu se dezvoltă peste noapte“, spune Liviu Oprea, care deţine împreună cu soţia sa Bă­că­nia cu Suflet din centrul Capitalei. Cei doi au decis în 2011 să renunţe la joburile full time pentru a se dedica propriului business, care a ajuns în 2012 la afaceri de 65.000 de euro. Antreprenorul afirmă că i-a venit ideea de a deschide acest business după un con­ce­diu în Maramureş, unde mâncarea a fost „autentică“. „Asta era în 2007, însă mi-a rămas în minte experienţa, astfel că în urmă cu trei ani mi-a încolţit ideea deschi­derii în Bucureşti a unui business cu produse autentice din toate colţurile ţării.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO