Companii

Cum sa promovezi pufuleti cu bugete de sute de mii de euro

Cum sa promovezi pufuleti cu bugete de sute de mii de euro
18.06.2009, 00:00 2769

Eliodor Apostolescu si Catalin Nour, cei doi proprietari ai producatorului de pufuleti Phoenix Y din Baicoi, judetul Prahova, companie cu afaceri de aproape 15 mil. euro in 2008, au investit peste doua milioane de euro (suma calculata in sistem rate-card) in crearea primei campanii de promovare dezvoltata la nivel national si asteapta pentru anul acesta o crestere de 30% a vanzarilor.

Tinand cont ca pretul unei pungi de pufuleti variaza intre 0,26 de lei si 1,2 lei la poarta fabricii, iar cel mai mic pret din comert este de 50 de bani, pufuletii Gusto ar putea fi cel mai ieftin produs pentru care a fost realizata o campanie de promovare pe plan local.
"Nu stiu daca au mai fost promovate produse cu pret de vanzare la raft de 50 de bani. S-ar putea sa fie cel mai ieftin produs promovat vreodata. Campania va fi derulata intensiv timp de doua luni, apoi in functie de raspuns vom stabili pasii urmatori", declara Alexandru Badila, managing director al Publicis, agentia de publicitate care a realizat campania media pentru acest produs.
Badila a adaugat ca valoarea campaniei de promovare se ridica la peste doua milioane de euro (valoare calculata in sistem rate-card). Potrivit producatorilor din Prahova, investitia neta a fost insa de "cateva sute de mii de euro".
 
Doi studenti la Politehnica au pornit afacerea cu pufuleti
Producatorul de pufuleti Phoenix Y este prezent in aceasta industrie din 1996, an in care a devenit functionala prima fabrica de pufuleti detinuta de cei doi actionari ai companiei, Eliodor Apostolescu si Catalin Nour, fiecare dintre cei doi fosti colegi de scoala detinand 50% din actiuni. "Eram studenti in anul doi la Facultatea de Electrotehnica din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti, cand am cumparat prima masina de inghetata, cu care am inceput sa vindem la colt de strada in vacantele de vara", a declarat Eliodor Apostolescu.
Cu toate ca de la an la an businessul a crescut, cei doi actionari au vrut sa dezvolte un business cu care sa poata realiza vanzari pe toata perioada anului. Asa a fost infiintata prima fabrica de pufuleti a companiei, in Ploiesti.
"Toate investitiile pe care le-am facut au fost realizate din fonduri proprii si din reinvestirea profitului obtinut", povesteste actionarul producatorului de pufuleti.
 
Unul din 22 de romani mananca zilnic o punga de pufuleti Gusto
In prezent, Phoenix Y detine un portofoliu de 15 produse, distribuite la nivel national atat in retailul modern, cat si in lanturile de magazine din retailul modern, si o fabrica cu o capacitate de productie de peste un milion de pungi de pufuleti pe zi si peste 320 de angajati. Compania a avut la finalul anului trecut un rulaj de aproape 15 mil. euro, aproximativ 80% din aceasta suma fiind obtinuta din businessul de pufuleti, respectiv 12 mil. euro.
Aproape 10% din productia realizata este exportata in Anglia, Italia, Spania, Grecia, Germania, Suedia, Olanda, Bulgaria.
Potrivit lui Apostolescu, principalul competitor este compania Star Foods, cu brandul Lays, dar pufuleti mai produc si Best Foods sau Standard & Snacks.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO