Companii

Cum vrea să schimbe mallul Coresi din Braşov ideea de shopping

Tatian Diaconu, director general al Immochan România

Tatian Diaconu, director general al Immochan România

Autor: Ioana Mihai

16.04.2015, 00:04 1128

Centrul comercial Coresi Shopping Resort din Braşov, deschis la finalul lunii martie după o investiţie de 60 de milioane de euro a grupului francez Immochan, a avut peste 200.000 de vizitatori în primul weekend de la inaugurare, iar în cele două săptămâni care au urmat centrul comercial a atras încă 550.000 de oameni.

„Stabilesc de regulă ţinte foarte ambiţioase, dar traficul este peste aşteptările noastre“, spune Tatian Diaconu, director general al Immochan România, compania care a dezvoltat proiectul Coresi la Braşov.

Deschis pe 27 martie, noul centru comercial aştepta în primul weekend în jur de 120.000 de vizitatori, iar pentru un an întreg numărul creşte la 8 milioane de vizitatori, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).

Oraşul de sub Tâmpa nu avea niciun mall, iar aşteptarea unui astfel de proiect a fost lungă. Totul a început în urmă cu aproape trei ani, când grupul Auchan a decis să investească la Braşov şi a cumpărat 100 de hectare de teren, ceea ce reprezintă cam 8% din suprafaţa oraşului. La prima discuţie referitoare la dezvoltarea acestui proiect, primarul Braşovului George Scripcaru a spus că «au mai zis şi alţii că vor să facă un proiect», povesteşte Diaconu. Trei ani mai târziu oraşul are un centru comercial care are ambiţia de a atrage clienţi de pe o rază de 60 de kilometri, spre Sibiu, Miercurea-Ciuc, Târgu-Mureş şi Ploieşti.

„Strict pentru populaţia oraşului Braşov proiectul este supradimensionat şi din start ne-am dorit ca oamenii să se urce în maşină şi să meargă o oră până la Coresi, unde să petreacă o după-amia­ză în­treagă. Nu mai cumpărăm ca în urmă cu cinci ani, de aceea încercăm să înlocuim shoppingul cu o ofertă de activităţi pentru petrecerea timpului liber“, spune el.

Aşa că 20% din suprafaţa Coresi este dedicată zonei de divertisment, iar noul centru comercial îşi propune să găzduiască 365 de evenimente pe an, având o scenă pe care se vor desfăşura spectacolele programate. Immochan a inclus în proiect locuri de joacă pentru copii la interior, dar şi în exterior şi opt săli de cinematograf, dintre care patru cu echipamente de proiecţie 3D, în total aproape 1.500 de locuri. „Investiţia într-un cinematograf se amortizează în 30 de ani, dar în Braşov exista o cerere reală. Funcţiona un singur cinematograf, cu o capacitate de 120 de locuri, iar uneori biletele se cumpărau cu «relaţii».“

La exterior, Immochan face un parc, teren de baschet, pistă de skateboarding, un amfiteatru, o tablă de şah cu piese cu înălţimi de până la 1,5 metri, o zonă cu căsuţe care vor găzdui meşteşugari şi artişti populari.

Pentru dezvoltarea Coresi dezvoltatorul a folosit 20 de hectare din cele 100 disponibile. La deschidere, 96% din suprafaţa centrului comercial (45.000) era deja închiriată, 100 de magazine din 110 fiind funcţionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO