Companii

Cumpărăturile, sport naţional: Cei mai mari trei retaileri au crescut în primul trimestru cu rate de 10-20%. Kaufland, Carrefour România şi Lidl au obţinut în primele şase luni din 2018 afaceri cumulate de peste 12 mld. lei

Cumpărăturile, sport naţional: Cei mai mari trei...

Autor: Cristina Roşca

21.11.2018, 00:07 40321

Cele mai puternice trei companii din comerţul local - Kauf­land, Carrefour România şi Lidl - şi-au majorat fie­ca­re cifra de afaceri în S1/2018 cu rate cuprinse între 10 şi 20%.

În primul semestru din an, cel mai puternic avans dintre cei trei retaileri analizaţi de ZF a fost postat de dis­coun­terul german Lidl, care cu un plus 20% al busi­nes­sului a ajuns la afaceri de circa 3,7 mld. lei. Carrefour Ro­mânia, cea mai puternică entitate a francezilor pe piaţa locală, are plus 15,7%.

Kaufland şi-a menţinut poziţia de lider în comerţul ali­mentar local după cifra de afaceri obţinută, cu un nivel al businessului ce a sărit de 5 mld. lei în primele şase luni din 2018, ca urmare a unei creşteri de aproape 10% com­pa­rativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior. Podiumul este completat de Lidl şi Carrefour România - în această ordine.

Mai exact, discounterul german a depăşit cea mai ma­re firmă a francezilor pe piaţa locală, însă această situa­ţie pro­vizorie - la jumătatea anului - s-ar putea schimba din nou la final de 2018. Aceeaşi situaţie a fost şi în 2017 când la semestru Lidl Discount avea o cifră de afaceri mai mare decât Carrefour România, însă a doua jumătate din an a schim­bat ierarhia, vânzările de pe final de an fiind hotă­râ­toa­re. Luna decembrie este pentru comercianţi cea mai bu­nă din an, contribuind cu 10-12% la totalul businessului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO