Companii

Curierul DPD a livrat cu 30% mai multe colete în semestrul I

20.07.2010, 23:08 82

Compania de curierat DPD (Pegasus), controlată de francezii dela GeoPost împreună cu turcii de la Yurtici Kargo, a încheiatsemestrul unu cu o cifră de afaceri în creştere cu 25% în lei, pânăla 15 milioane de lei (3,6 mil. euro), potrivit oficialilorcompaniei.

"Am livrat aproximativ un milion de colete în primele şase luniale anului, cu 30% mai mult decât în perioada similară a anuluitrecut. Cei mai importanţi clienţi sunt cei din domeniul comerţuluielectronic, teleshopping, industria energetică, FMCG şi industriatextilă", a declarat Sorin Ghinescu, marketing and corporatemanager al DPD (Pegasus).

Compania a avut anul trecut afaceri de 5,7 milioane de euro,ceea ce o poziţionează în topul primilor zece jucători de peaceastă piaţă.

DPD (Pegasus) nu este singurul curier cu afaceri în creştereanul acesta. Şi cel mai mare jucător privat din curierat, FanCourier, a avut în primele cinci luni ale anului o creştere cu 16%a cifrei de afaceri, până la 60,4 milioane lei (14,5 milioaneeuro).

Cu toate acestea, sunt şi curieri mari care au intrat îninsolvenţă, un exemplu fiind TCE Logistică (o firmă controlată deomul de afaceri Octavian Radu), cu datorii de 8,5 milioane de euro,din care 3,3 milioane de euro credite bancare.

Pe piaţa de curierat, estimată la 200 de milioane de euro, maiactivează companii precum Fan Courier, TNT, Cargus (preluată în2008 de DHL), gigantul american UPS. "Deşi cifra de afaceri a DPD(Pegasus) a crescut, profitul s-a menţinut la un nivel minim, pefondul continuării procesului investiţional. Ne-am concentrat pedezvoltarea de noi servicii, cum ar fi un serviciu de livrare decolete pe cale rutieră în Europa, pe care volumul de colete s-adublat de la începutul anului", a spus Ghinescu. Mai mult, DPD(Pegasus) a investit 300.000 de euro în extinderea unui depozit decolete din Sibiu, a cărui suprafaţă s-a dublat, până la 3.000 demetri pătraţi.

"Recent am extins hub-ul principal al reţelei interne DPD, careare o capacitate de sortare de 30.000 de colete pe zi", a precizatea, adăugând că în centrul de sortare au fost introduse benziautomatizate ce cresc viteza de sortare.

Compania Pegasus a trecut printr-un proces de rebranding,demarat în 2008, în urma căruia a preluat brandul DPD, denumireutilizată de GeoPost la nivel mondial. Pentru acest proces derebranding s-au alocat 5 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO