Nicolas Maure, directorul general şi preşedintele Automobile Dacia: „Noua autostradă nu ar trebui realizată mai târziu de 2020, dar şi acest termen este deja prea târziu. În cel mai bun caz ar trebui să fie gata până în 2018 şi cel mai rău 2020, dar nu mai târziu.“
Construcţia autostrăzii A1 Piteşti-Sibiu, care ar conecta uzina Dacia direct la reţeaua europeană de autostrăzi, trebuie realizată cel târziu până în 2020, spune Nicolas Maure, directorul general şi preşedintele
Automobile Dacia, aceasta fiind foarte importantă pentru menţinerea competitivi
tăţii uzin
ei de la Mioveni.
Dacă este după 2020, costurile vor fi în continuare mari, România nu va trimite mesajul corect către Renault deoarece toate proiectele de infrastructură derulate până acum au avut foarte mari întârzieri. Şi în Slovacia a existat o problemă cu autostrăzile, la fel şi Ungaria şi Polonia, însă toate aceste ţări au luat măsurile necesare şi infrastructura a evoluat. Dacă România nu face nimic în acest sens, nu va transmite un mesaj bun investitorilor“, avertizează şeful Dacia.
La sfârşitul săptămânii trecute aproape 7.000 de persoane, inclusiv membri ai Sindicatului Automobile Dacia au protestat în centrul Mioveniului pentru a cere guvernului începerea lucrărilor la autostrada Piteşti-Sibiu. Liderii de sindicat au spus că angajaţii se tem că îşi vor pierde locurile de muncă din cauza lipsei autostrăzii.
Ca răspuns pentru aceştia, premierul Victor Ponta a declarat că „dacă angajaţii Dacia o mai ţin în mitinguri, Renault va muta producţia Dacia în Maroc“.
Ministerul Transporturilor a emis în urmă cu două săptămâni un comunicat prin care asigură faptul că Piteşti-Sibiu este o prioritate, însă cu toate că este un proiect important, vechiul studiu de fezabilitate a expirat, iar ministerul a mai demarat acum încă o licitaţie pentru refacerea acestuia. Licitaţia a fost câştigată, însă imediat a fost depusă şi contestaţie, ceea ce va lungi şi mai mult procedurile. Mai mult, studiul de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă dintre centura Piteşti şi cea a Sibiului, ambele parte a A1, va dura un an şi jumătate, după care va urma licitaţia pentru tronsoane şi contestaţii, astfel încât cel mai devreme lucrările ar putea demara la începutul anului 2017. Astfel guvernul ar trebui să termine în trei ani o autostradă de 120 km, cât va avea tronsonul, din care 20 km va fi în zonă de munte, ce presupune existenţa mai multor tuneluri, poduri şi viaducte. Spre comparaţie, construcţia Bucureşti-Ploieşti de aproape 60 km a durat aproape cinci ani, iar lucrările la tronsonul de 22 km Sălişte-Cunţa al autostrăzii A1 Sibiu-Deva au durat mai bine de trei ani, în condiţiile în care constructorul a preferat să taie un deal în loc să construiască un tunel, soluţie ce a cauzat alunecări de teren în zonă.