Companii

Dacia: Autostrada Piteşti-Sibiu trebuie realizată până în 2020, nu mai târziu


Nicolas Maure, directorul general şi preşe­dintele Automobile Dacia: „Noua autostradă nu ar trebui realizată mai târziu de 2020, dar şi acest termen este deja prea târziu. În cel mai bun caz ar trebui să fie gata până în 2018 şi cel mai rău 2020, dar nu mai târziu.“

Nicolas Maure, directorul general şi preşe­dintele Automobile Dacia: „Noua autostradă nu ar trebui realizată mai târziu de 2020, dar şi acest termen este deja prea târziu. În cel mai bun caz ar trebui să fie gata până în 2018 şi cel mai rău 2020, dar nu mai târziu.“

Autor: Bogdan Alecu

20.04.2015, 00:06 639
Construcţia autostrăzii A1 Piteşti-Sibiu, care ar conecta uzina Dacia direct la reţeaua europeană de autostrăzi, tre­buie realizată cel târziu până în 2020, spune Nicolas Maure, directorul general şi pre­şe­dintele Automobile Dacia, aceas­ta fiind foarte importantă pentru menţi­ne­rea competitivităţii uzinei de la Mioveni.
 
Dacă este după 2020, costurile vor fi în continuare mari, România nu va tri­mi­te mesajul corect către Renault deoarece toa­te proiectele de infrastruc­tu­ră derulate până acum au avut foarte mari întârzieri. Şi în Slovacia a existat o problemă cu auto­străzile, la fel şi Ungaria şi Polonia, însă toate aceste ţări au luat măsurile ne­ce­sare şi infrastructura a evoluat. Dacă România nu face nimic în acest sens, nu va transmite un mesaj bun investitorilor“, avertizează şeful Dacia.
 
La sfârşitul săptămânii trecute aproa­pe 7.000 de persoane, inclusiv mem­bri ai Sin­dicatului Automobile Dacia au pro­tes­tat în centrul Mioveniului pentru a cere guvernului începerea lucrărilor la auto­stra­da Piteşti-Sibiu. Liderii de sin­dicat au spus că angajaţii se tem că îşi vor pierde lo­cu­rile de muncă din cauza lipsei autostrăzii.
 
Ca răspuns pentru aceştia, premierul Victor Ponta a declarat că „dacă angajaţii Dacia o mai ţin în mitinguri, Renault va muta producţia Dacia în Maroc“.
 
Ministerul Transporturilor a emis în urmă cu două săptămâni un comunicat prin care asigură faptul că Piteşti-Sibiu este o prioritate, însă cu toate că este un proiect important, vechiul studiu de fezabilitate a expirat, iar ministerul a mai de­marat acum încă o licitaţie pentru refacerea acestuia. Licitaţia a fost câşti­ga­tă, însă imediat a fost depusă şi con­testaţie, ceea ce va lungi şi mai mult pro­cedurile. Mai mult, studiul de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă dintre centura Piteşti şi cea a Sibiului, ambele parte a A1, va dura un an şi jumătate, după care va urma licitaţia pentru tron­soa­ne şi contestaţii, astfel încât cel mai de­vre­me lucrările ar putea demara la înce­pu­tul anului 2017. Astfel guvernul ar tre­bui să termine în trei ani o autostradă de 120 km, cât va avea tronsonul, din care 20 km va fi în zonă de munte, ce pre­su­pune existenţa mai multor tuneluri, po­duri şi viaducte. Spre comparaţie, con­struc­ţia Bucureşti-Ploieşti de aproape 60 km a durat aproape cinci ani, iar lucrările la tronsonul de 22 km Sălişte-Cunţa al autostrăzii A1 Sibiu-Deva au durat mai bine de trei ani, în condiţiile în care con­struc­torul a preferat să taie un deal în loc să construiască un tunel, soluţie ce a cau­zat alunecări de teren în zonă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO