Companii

Dacia nu a venit cu noutati la Salonul Auto de la Frankfurt, dar strazile orasului sunt pline de Loganuri

Dacia nu a venit cu noutati la Salonul Auto de la Frankfurt, dar strazile orasului sunt pline de Loganuri
17.09.2009, 00:00 66

Trendul masinilor ecologice care a inceput sa se manifestase pepiata auto in toamna anului 2006, odata cu expozitia de la Paris,este acum mai puternic ca niciodata, mai ales ca intreaga industrieeuropeana cauta solutii (altele decat Rabla) pentru a depasiactualul context economic.

Daca in 2006, la Paris, Peugeot anunta modele hibriddiesel-electric, iar Mercedes-Benz isi incerca "norocul" cu motoruldies-otto, care functiona ca un diesel (aprindere prin compresie sinu scanteie), dar mergea cu benzina, anul acesta astfel de idei"avangardiste" au fost inlocuite cu unele mult mai practice si maiaproape de realitate.

"Premierele" de noi motoare diesel au fost incet mascate de celeale unor noi motoare pe benzina precum cel EcoBoost de la Ford, darin special de noi modele electrice. Fara a exagera, se poate spuneca aproape fiecare marca a prezentat cel putin un model, fie el maiaproape sau mai departe de productia de serie, cu motor electric.De la Renault Fluence ZE si Ford Focus la Tesla Roadster (care dejaeste in productia de serie in State) si Audi "R8" eTron echipat cupatru motoare electrice care in total dezvolta 313 CP si 4.500 Nm -forta comparabila cu cea a patru camioane de mare tonaj si cu oautonomie de 250 km. Cu toate acestea, inginerii de la BMW, spreexemplu, nu considera ca automobilele electrice vor avea un foartemare succes deoarece au in general o autonomie de sub 200 km, iartimpul de incarcare este de minimum cateva ore.

Criza si nu prea

Dacia, al carei stand a fost amplasat intre cel al Renault sicel al Ford, nu a prezentat nicio noutate la Frankfurt. Ca si laalte editii ale saloanelor auto, in stand au fost modelele LoganMCV si cele din gama Sandero, iar in centru conceptul Duster,prezentat la Geneva in primavara acestui an. Datorita "crizei",Dacia a devenit un jucator important pe piata germana, potrivit maimultor directori din industria auto. Daca in urma cu doi ani seputea vedea foarte rar un Logan pe strazile din Frankfurt, acumnumarul acestora a crescut semnificativ, in special datoritamodelului Sandero, care in prezent detine peste jumatate dinproductia constructorului de la Mioveni.

Trendul "Eco" a fost accentuat de "shuttle"-urile din interiorulSalonului - modele precum Mercedes-Benz E-Klasse, MINI, BMW Seria1, toate inscriptionate cu nivelul consumului si al emisiilor dedioxid de carbon.

"Criza" pietei auto nu a fost foarte vizibila la Frankfurt.Pietele auto vest-europene au fost ajutate de programele "Rabla" sifie au scazut foarte putin, cum este cazul Frantei, fie au crescutputernic, precum Germania. Pe de alta parte, Spania, prima piatavest-europeana care a scazut puternic, a inceput sa-si revina.

"Criza" se vede insa in Europa de Est. Daca la editiileanterioare erau invitati foarte multi jurnalisti din Rusia, Romaniasau Ungaria, acum numarul acestora nu a fost la nici un sfert fatade Salonul de la Paris de anul trecut, potrivit reprezentantilormarcilor auto. Acest lucru se datoreaza scaderilor puternice de peaceste piete care automat au dus si la "ajustarea" bugetelor demarketing.

"Spania isi revine, Franta este stabila la fel si Italia. Pe dealta parte, piata auto din Europa de Est si Rusia ramane una slaba,iar in Romania programul "Rabla" a avut un succes moderat", a spusIngvar Sviggum, vicepresedintele Ford, care spera ca statelevest-europene vor lansa in curand programe de tip "bridge" pentruca vanzarile de masini sa nu se prabuseasca inca o data dupaepuizarea programelor "Rabla".

82 de premiere

A 63-a editie a Salonului Auto de la Frankfurt are 743 deexpozanti din 30 de tari, dintre care 62 de constructori auto.Dintre cele 82 de premiere mondiale, 42 apartin constructorilorgermani. Salonul Auto va fi deschis oficial publicului pe data de17 septembrie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO