Companii

Dacia pierde teren în Germania şi Franţa, dar câştigă în Marea Britanie

Dacia pierde teren în Germania şi Franţa, dar...

Autor: Bogdan Alecu

06.03.2015, 00:00 433

Înmatriculările Dacia în Regatul Unit au urcat cu aproape 20% în primele două luni ale acestui an, la circa 2.200 de maşini potrivit datelor Asociaţiei dealerilor auto din Marea Britanie (SMMT), brandul românesc ajungând la 0,91% cotă de piaţă, faţă de 0,83% în perioada similară a anului trecut, 2015 fiind al doilea an în care se comercializează marca autohtonă pe piaţa britanică. Piaţa din UK a urcat cu 8,2% în primele două luni ale acestui an, la aproape 242.000 de maşini noi, fiind una dintre cele mai mari pieţe europene. Pe de altă parte, în Germania şi Franţa vânzările Dacia pierd teren pe măsură ce gama actuală se învecheşte, toate modelele fiind lansate într-o perioadă scurtă, între 2012 şi 2013. Înmatriculările din Germania au scăzut cu 11,2% în primele două luni ale acestui an, la puţin peste 6.600 de maşini, în condiţiile în care piaţa germană a crescut cu 4,6%. Pe de altă parte, consumul a crescut puternic în Germania în ultimele luni, iar nemţii se orientează către automobile mai scumpe. În Franţa, cea mai mare piaţă a Daciei, unde s-au înmatriculat anul trecut peste 100.000 de maşini, în intervalul ianuarie-februarie s-au înmatriculat cu 16% mai puţine maşini marca Dacia faţă de perioada similară a anului trecut, scăzând la 15.200 de unităţi. Totodată, Sandero a ieşit din top zece cel mai bine vândute modele, coborând pe locul 11.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO