Dacia se pregăteşte să exporte la anul SUV-uri Duster de 1,5 mld. euro

18 iul 2010 Autor: Bogdan Alecu

Dacia se pregăteşte să exporte la anul SUV-uri Duster de 1,5 mld. euro

Jerome Olive, director general Automobile Dacia: Ne preocupă extinderea capacităţii, dar aceasta trebuie să aibă loc şi la furnizori pentru ca şi aceştia să poată produce componentele necesare.

Compania va produce 35 de Duster pe oră în ianuarie 2011, faţă de o cadenţă de 20 de unităţi acum.

Dacia va majora producţia modelului Duster de la 20 de unităţi pe oră în prezent la 25 de SUV-uri în octombrie şi ulterior la 35 de maşini la începutul anului viitor, pentru a reduce perioada de aşteptare a clienţilor, care în Europa de Vest ajunge până la şase luni.
"Ne preocupă extinderea capacităţii, dar aceasta trebuie să aibă loc şi la furnizori pentru ca şi aceştia să poată produce componentele necesare. Înregistrăm un efect favorabil în cazul modelului Duster care are un avans susţinut al vânzărilor", a spus Jérôme Olive, şeful Automobile Dacia într-un interviu pentru ZF. Duster va "împinge" astfel producţia constructorului de la Mioveni în acest an la 330.000 de autovehicule, aproape de capacitatea maximă, din care 90% vor reprezenta maşini vândute pe pieţele externe. În câteva luni de la demararea producţiei, Duster a urcat direct pe locul doi în ceea ce priveşte exporturile uzinei de la Mioveni după Sandero, nouă din zece SUV-uri fiind vândute către pieţe precum Franţa sau Germania.
Producţia SUV-ului Dacia de anul viitor ar putea ajunge la peste 120.000 de unităţi, potrivit calculelor ZF, cu o cadenţă zilnică de peste 460 de maşini, faţă de 260 în prezent. Astfel, valoarea exporturilor Duster în 2011 va fi de peste 1,5 mld. euro, potrivit calculelor ZF, ceea ce ar însemna aproximativ 5% din exporturile României. Cumulat cu cele ale celorlalte modele Dacia, ar putea depăşi nivelul de 10% din exporturi.
La începutul lunii iulie erau în derulare 35.500 de comenzi pentru SUV-ul autohton, din care peste 30.000 de unităţi proveneau din Europa de Vest. Până la finele lunii iunie în România s-au livrat peste 1.500 de SUV-uri produse la Mioveni, dintr-un total de peste 3.000 de comenzi. Majoritatea clienţilor atât din România, cât şi la nivel european s-au orientat către versiunea 4x4, cu motor diesel de 110 CP Euro 5, care are un preţ de peste 15.000 de euro, fiind cu aproape 10.000 de euro mai ieftin decât un alt model de teren cu tracţiune integrală disponibil pe piaţa europeană.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.07.2010

 
Cuvinte cheie:
Dacia
, SUV-uri
, Duster
, Jerome Olive
Vizualizari:
Printeaza
Momentan sunt 8 comentarii Comenteaza si tu
Comentarii (8):
ANA NEAGU - 19 iulie 2010, 21:14

trebuie ajutati ca dau de lucru la multi oameni,iar Olive trebuie sa se promoveze mult atat elca om de afaceri cat si RENAULT-DACIA.

diana - 19 iulie 2010, 17:56

Felicitari domnului director OLIVE si salariatilor care si-au adus aportul la succesul acestei afaceri.Va doresc numai bine tuturor.

claudiu.bacau - 19 iulie 2010, 17:41

DE CE S.A NASCUT TARANUL....CA SA ISI CUMPERE BMW SECOND HAND DIN GERMANIA
DE CE SA NASCUT EUROPEANUL CA S.A ISI CUMPERE MASINA 9, IEFTINA SI BUNA care va ajunge in cativa ani tot la TARAN asa cum au ajuns dupa revolutie si daciile 1310 cu bord CN de la unguri sau de la sarbi
P.S. PROSTUL NU E PROST DESTUL DACA NU E SI FUDUL

SI EU PT LASSER - 19 iulie 2010, 15:02

Are dreptate cel de la 9,07 Dusterul are o serie de minusuri care ar fi putu fi remediate usor fara cheltuiala mare, numai ca unii ca tine merg pe ideia ca "e bine si asa", Fata de ceea ce ofera pretul este destul de mare. Si cu loganul a fost asa la inceput, ca acuma sa se vanda pe piata second hand din Europa la preturi minimale chiar cu km putini. A trebuit ceva timp sa se lamureasca unii cum e cu atata reclama....Si apoi nu tot ce e asa zis "ieftin" e si f. bun... compara dusterul cu alte masini similare si apoi vorbeste............

laser - 19 iulie 2010, 11:47

Bai nedumeritule,lasa "de ce-urile" In loc sa fi multumit draq c mai exportam si noi ceva si ne intra bani in tara,tu esti gigi contra. Nu ti place e problema ta,nu iti lua (asta daca ai bani,k probabil nu ai o chifla-n burta)

manea - 19 iulie 2010, 11:46

@sorin: cata dreptate ai! daca statul s-ar implica benefic in proiectul ford de la craiova si daca am mai reusi sa atragem inca un investitor de calibru din industria auto, Romania chiar ar ajunge departe si nu ar mai depinde prea tare de apucaturile unor politicieni jenibili

Sorin - 19 iulie 2010, 11:01

Dc am fi avut inca 2 companii (investitori) de ac calibu Romania era departe, sigur cu conditia ca banii obtinuti din impozite, taxe etc, sa nu fie sifonati...
felicitari Dacia-Renault!

UN NEDUMERIT - 19 iulie 2010, 09:07

DE CE DUSTERUL ARE UN CAPAC LA REZERVORUL DE BENZINA CAM CAT O COALA A-4?
DE CE REFLAREA FARURILOR DIN INTERIOR SE FACE CU UN CABLU /SI NU ELECTRIC/ CUM ERA LA DACIA 1310 DIN ANII 80?
DE CE CA SA SCOTI ROATA DE REZERVA DE SUB MASINA TREBUIE SA TE CULCI IN NOROI SAU ZAPADA? ALT LOC NU S-A GASIT?
DE CE MONTANTII FATA SUNT ASA INCLINATI CA SA INCOMODEZE URCATUL IN MASINA MAI ALES DREAPTA UNDE SCAUNUL NU SE POATE REGLA MAI JOS?
DECE NU SE PUBLICA REZULTATUL TESTULUI "CRASH-TEST" ?
SI AR FI DESTULE "DE CE-URI" LEGAT DE ACEST MULT LAUDAT DUSTER

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide