Companii

Dacia şi Ford şi-au piedut suflul: producţia de maşini nu mai are puterea de a depăşi recordul de anul trecut

Din producţia pe acest an 85% reprezintă uzina Dacia de la Mioveni, cu peste 179.100 de unităţi, în scădere cu 1% faţă de prima jumătate a anului trecut. Mediafax Foto

Din producţia pe acest an 85% reprezintă uzina Dacia de la Mioveni, cu peste 179.100 de unităţi, în scădere cu 1% faţă de prima jumătate a anului trecut. Mediafax Foto

Autor: Bogdan Alecu

25.07.2014, 00:06 525

Dacia şi Ford au produs în primele şase luni ale acestui an 210.519 de autoturisme, în scădere cu 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Impor­tatorilor de Automobile (APIA). Dacă ritmul de scădere se menţine şi în a doua jumătate a acestui an, atunci producţia totală se va micşora spre pragul de 386.000 de maşini, faţă de un total de aproape 411.000 de maşini în 2013.

Anul trecut atât producţia-record a Dacia, de peste 342.000 de maşini, cel mai ridicat nivel atins vreodată de uzina de la Mioveni, dar şi primul an întreg de producţie a Ford, de peste 68.000, a pro­pulsat România pe locul 9 la nivel european, depă­şind Italia în ceea ce priveşte producţia de auto­turisme. Din producţia pe acest an 85% reprezintă uzina Dacia de la Mioveni, cu peste 179.100 de unităţi, în scădere cu 1% faţă de prima jumătate a anului trecut. În 2013 uzina Dacia a reprezentat 83%, pe fondul creşterii producţiei de la uzina Ford.

Americanii au produs la Craiova în intervalul ianuarie-iunie aproape 31.400 de autoturisme din modelul Ford B-Max, în scădere cu 27% faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul opririlor de producţie, determinate de reducerea cererii de monovolume de clasă mică la nivel european.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO