Dacia şi Ford au produs în primele şase luni ale acestui an 210.519 de autoturisme, în scădere cu 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Dacă ritmul de scădere se menţine şi în a doua jumătate a acestui an, atunci producţia totală se va micşora spre pragul de 386.000 de maşini, faţă de un total de aproape 411.000 de maşini în 2013.
Anul trecut atât producţia-record a Dacia, de peste 342.000 de maşini, cel mai ridicat nivel atins vreodată de uzina de la Mioveni, dar şi primul an întreg de producţie a Ford, de peste 68.000, a propulsat România pe locul 9 la nivel european, depăşind Italia în ceea ce priveşte producţia de autoturisme. Din producţia pe acest an 85% reprezintă uzina Dacia de la Mioveni, cu peste 179.100 de unităţi, în scădere cu 1% faţă de prima jumătate a anului trecut. În 2013 uzina Dacia a reprezentat 83%, pe fondul creşterii producţiei de la uzina Ford.
Americanii au produs la Craiova în intervalul ianuarie-iunie aproape 31.400 de autoturisme din modelul Ford B-Max, în scădere cu 27% faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul opririlor de producţie, determinate de reducerea cererii de monovolume de clasă mică la nivel european.