Companii

De ce pariaza gigantul Metro, cel mai mare jucator din comert, pe magazine de un milion de euro

De ce pariaza gigantul Metro, cel mai mare jucator din comert, pe magazine de un milion de euro
05.05.2010, 23:06 22

Miza lansarii pe piata a unui format de magazine de 2.000 demetri patrati, Metro Punct, este cresterea numarului de vizite aleclientilor in retea, iar in urmatorii ani investitiile companiei arputea fi orientate in special catre extinderea noii retele,potrivit lui Dusan Wilms (foto), directorul general al Metro Cash& Carry Romania.

Acesta a anuntat ieri, la inaugurarea celui de-al 5-lea magazinMetro din Capitala, ca in 2010 compania ar putea investi in maimulte unitati de dimensiuni mai mici, Metro Punct, Bucurestiulfiind pe lista locurilor vizate.

Magazinul inaugurat oficial astazi intr-un parc de retail dinzona Policolor prin investitii de 15-20 mil. euro este cel mai mareproiect de expansiune al retelei germane din 2010, compania neavandplanificate alte deschideri de unitati de 8.000 de metri patratipana la finele anului.

In schimb, nemtii stau cu ochii pe piata pentru locuri noipentru magazinele de 2.000 de metri patrati Metro Punct, in careinvestitia medie este de un milion de euro.

Cum explica Dusan Wilms pariul pe MetroPunct?

"Vrem sa atragem mai multi clienti care au nevoie de oaprovizionare zilnica. Un revanzator aflat la 5 minute de unmagazin Metro vine in fiecare zi la noi, in schimb daca distantaeste de o ora va veni o data la doua saptamani sa umple un camionde marfa", afirma directorul Metro Cash & Carry Romania. La unan de la inceputul celui de-al doilea mandat la conducerea celuimai mare jucator din comert, Wilms afirma ca piata ofera acum alteportunitati de dezvoltare.

"In primul mandat de director general al Metro Cash & CarryRomania am luat harta tarii si am bifat orasele mari, clasificatein functie de numarul de locuitori. Pentru Bucuresti aveamplanificate inca de pe atunci 5 deschideri de magazine."

Primul sau mandat la conducerea retelei a fost in perioada1999-2005. "Acum, expansiunea retelei Metro este dictata deevolutia pietei, de cat de mult se vor dezvolta micii comerciantisi companiile din HoReCa (segment care include hotelurile,restaurantele si firmele de catering - n. red.)", completeazaWilms. Metro Cash & Carry este primul lant international demagazine care a pariat pe Romania in 1996. Primul hipermarket afost adus pe piata abia in 2001 de catre francezii de la Carrefour.Reteaua germana a avut anul trecut vanzari de 1,23 miliarde de eurola nivel local, in declin cu 17% fata de 2008, pe fondulcontractiei consumului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO