Companii

Dealerii Dacia: Duster a depasit asteptarile, ne aduce 20-30% din comenzi si ia clienti noi de la marcile de import

Dealerii Dacia: Duster a depasit asteptarile, ne aduce 20-30% din comenzi si ia clienti noi de la marcile de import

Sandero detine in prezent jumatate din productia Dacia, dar SUV-ul Duster vine puternic din urma

02.05.2010, 23:19 238

SUV-ul Dacia ar putea ajunge la aproape 30% din totalulcomenzilor inregistrate de dealerii Dacia la nivelul lunii aprilie,in conditiile in care la jumatatea lunii trecute noul model a fostlansat comercial in showroomurile de pe piata locala. Astfel dincele 4-5.000 de masini Dacia comandate, peste 1.500 ar putea fireprezentate de Duster, potrivit estimarilor ZF.

Ziarul Financiar a analizat evolutia comenzilor noului SUV de laDacia chestionand dealerii de pe piata locala, in conditiile incare oficialii companiei nu mai ofera nicio cifra in ceea cepriveste evolutia comenzilor pentru Duster.

Dealerii spun ca Duster era exact ce lipsea Daciei dinportofoliu pentru a-i asigura o crestere in conditiile crizeieconomice actuale, care a dus la scaderea pietei la o treime fatade volumele din 2007 sau 2008.

Masinile de teste sub brandul Duster au ajuns in 14 zile saparcurga mii de kilometri, aproape toti clientii fiind cel putincuriosi sa vada si sa conduca SUV-ul Dacia.

"Pana acum am colectat in medie intre doua si patru comenzi pezi inainte ca masina sa vina in showroom si intre sapte si opt dupalansarea acesteia. Am avut un consilier de vanzari care intr-osingura zi a primit chiar cinci comenzi", a spus Adrian Carstea,directorul dealerului Dacia Meridian din Capitala, unul dintreprimii trei dealeri ai marcii din Bucuresti.

Comenzi pe banda in Cluj si Brasov

Comenzileprimite de dealeri nu sunt doar tatonari din partea clientului,acesta platind un avans de 5-10% din valoarea masinii in momentulin care semneaza precomanda.

Dealerul din partea de vest a Bucurestiului nu este singurulcare a fost surprins de evolutia pe care a avut-o SUV-ul romanesc."Comenzile au depasit deja toate asteptarile. Avem clienti careinitial s-au orientat catre un model de clasa mica, precum SkodaFabia sau Ford Fiesta, dar acum si-au comandat un Duster 4x4", aspus Calin Abrudan, director de vanzari al dealerului Dacia ServiceCluj Feleac, parte a OTC Group, controlat de omul de afacericlujean Ovidiu Turcu. Cifra de afaceri realizata de Dacia ServiceCluj Feleac in 2008 a fost de circa 9,2 mil. euro (peste 33,73 mil.lei).

Inainte de weekendul de lansare dealerul din Cluj a inregistrataproape 70 de comenzi, iar pana la finele saptamanii trecute adepasit un total de 100 de SUV-uri comandate. "Avem in discutii sivanzari de flote. Deja s-au comandat flote de patru, cinci sau unachiar de 11 Dustere", a subliniat Calin Abrudan.

Cereri de flote pentru Duster ar putea exista inclusiv dinpartea Bancii Nationale sau din partea Politiei sau Jandarmeriei,care in prezent dispune de modele cu tractiune integrala SubaruForester.

In cazul dealerului Meridian Vest peste 80% din comenzile Dusterreprezinta versiunea 4x4 cu motorul diesel de 1,5 litri dCi si 110CP. Chiar si asa, datorita programului "Rabla", Duster nu a depasit50% din totalul comenzilor inregistrate. La dealerul EuroMotor dinBrasov, numai in weekendul de lansare a SUV-ului peste 2.000 depersoane au intrat in showroom pentru a vedea masina.

"Inainte sa vina masina pentru teste in showroom, aveam in medie1-2 comenzi pe zi pentru Duster. Dar dupa weekendul de lansare amavut 20. Ne asteptam ca in acest an Duster sa reprezinte aproape20% din vanzari", a spus Ovidiu Popa, directorul general aldealerului EuroMotor.

Se cumpara cu vouchere Rabla

Saptamana trecuta centrul din Brasov avea in total peste 30 decomenzi ferme pentru Duster, jumatate dintre acestea fiind pentruversiunea 4x4 de top si jumatate pentru cea de baza, de 10.500 deeuro, achizitionate in special prin programul "Rabla". La dealeruldin Cluj aproximativ 60% din comenzi reprezinta modele cu tractiuneintegrala. "Avem si clienti care se razgandesc fiindca realizeazaca nu au nevoie de 4x4 deoarece folosesc masina cel mult pe macadamsau drumuri forestiere, unde ai nevoie doar de o garda la sol maimare, si nu pe off-road", a spus Abrudan.

Comenzile pentru Duster au trecut deja granita dintre Romania siUngaria, iar dealerii din tara vecina asteapta in continuarelivrarea unei masini de teste pentru a atrage clientii.

"In urma cu doua saptamani am inregistrat primele comenzipentru Duster. Eu personal am vandut doua, iar in total pe dealermai putin de zece masini. Aproape toate modelele vandute suntdiesel si cu tractiune integrala. Asteptam primul Duster pentruteste abia in luna iunie", a spus Atilla Czékmán, consilier devanzari in cadrul dealerului Dacia Molnár Aut"ház Kft. din Szeged,oras aflat la aproape 50 km de granita cu Romania.

Cine sunt clientii

Odata cu atragerea unui nou segment de clienti, care pana acumisi permiteau doar un model de clasa mica sau un SUV compact lamana a doua, Duster va duce la o crestere puternica a segmentuluimasinilor de teren, atat pe piata locala, cat si la niveleuropean.

Atat Fabrice Cambolive, directorul comercial al companiei, catsi Philippe Prevel, directorul general al Renault TechnologieRoumanie, centrul tehnologic unde a fost proiectat Duster inproportie de 50%, au subliniat inca de la inceput ca SUV-ul Dacianu a fost proiectat pentru a concura cu un anumit model de teren alunei marci concurente, ci pentru a deschide, ca si Logan, un nousegment in piata auto.

In prima zi a operatiunii "porti deschise" demarata pe piatalocala pentru lansarea comerciala a SUV-ului Duster, FabriceCambolive anunta 600 de comenzi la noi pentru Duster. Cu aproapedoua saptamani inainte, odata cu prezentarea masinii in Romania,erau contabilizate 400 de comenzi pentru primul SUV de laDacia.

Comparativ cu cifrele cu care a obsnuit Dacia piata, de mii,zeci sau sute de mii, acestea pareau la prima vedere mici, fara alua in calcul ca acum se discuta de primul model asamblat laMioveni cu un pret de pornire de peste 10.500 de euro si care inversiunea "full options" ajunge la chiar mai mult de 17.000 deeuro, daca se apeleaza inclusiv la optionale "exotice" precumtapiteria din piele.

Odata cu prezentarea masinii in showroom, comenzile cresteau cucateva zeci in fiecare ora. Pana in seara zilei de 15 aprilie, inca200 de comenzi fusesera inregistrate pentru Duster, numarul totalurcand la 800 de comenzi. Reprezentantii Dacia nu au dorit insa safurnizeze cele mai noi cifre de vanzari legate de cel mai scumpmodel produs in uzina de la Mioveni.

Mai creste

Duster va ajunge in acest an la aproape o treime din productiaDacia, astfel ca SUV-ul va ajunge la o cadenta de 460 de masini peluna la finele anului, potrivit declaratiilor lui Jerome Olive,directorul general al companiei, fata de 260 de unitati in prezent.Productia Dacia ar putea ramane in acest an in jur de 300.000 deunitati, la fel ca si anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO