Companii

Declinul Praktiker continuă: vânzările au scăzut cu 28,8% în S1. “Nu sunt semne de îmbunătăţire a situaţiei”

Declinul Praktiker continuă: vânzările au scăzut cu 28,8% în S1. “Nu sunt semne de îmbunătăţire a situaţiei”

Autor: Cristi Moga

27.07.2011, 12:23 1333

Vânzările companiei germane Praktiker România, al doilea jucătorde pe piaţa de bricolaj, au continuat să scadă şi în cel de-aldoilea trimestru al acestui an, cu 28,3%, ducând rezultatele dupăprima jumătate de an la un minus de 28,8%.

Astfel, Praktiker a vândut în cel de-al doilea trimestru de 42,9mil. euro, în timp ce rulajul din prima jumătate a anului s-aridicat la doar 68,7 mil. euro, aproape la jumătate faţă devânzările de 128,5 mil. euro din prima jumătate a anului 2008, spreexemplu.

"În subsidiarele din afara Germaniei vânzările din cel de-aldoilea trimestru au scăzut cu acelaşi nivel ca la începutul anului,iar în România şi Bulgaria a ajuns la două cifre (peste 10% -n.red.) din nou. (...) Ţări precum Grecia şi România au fostzguduite puternic de problemele economice şi fiscale. Drept urmare,piaţa bunurilor de larg consum - şi totodată cererea pentru produseDIY - a scăzut substanţial. Mai mult, pe termen scurt nu sunt semnede îmbunătăţire a pieţelor", se arată în raportul financiar alPraktiker.

Săptămâna trecută directorul general al companiei a demisionat,decizie ce a determinat o creştere de 9% a acţiunilor companiei înaceeaşi zi.

Germanii de la Praktiker şi francezii de la Bricostore au fostprimii jucători străini de pe piaţa de bricolaj, veniţi în 2002,dar în ultimii ani au pierdut circa o treime din cota de piaţăcâştigată. Praktiker operează o reţea de 27 de magazine, dar înultimii ani procesul de expansiune a fost oprit aproape total.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO