Companii

Dedeman continuă achiziţiile în Ardeal: 1,6 mil. euro pe două hectare de teren în Bistriţa

Dedeman continuă achiziţiile în Ardeal: 1,6 mil. euro pe două hectare de teren în Bistriţa

Dragoş Pavăl este cel mai puternic antreprenor român din retail

Autor: Cristi Moga

01.09.2011, 00:04 1611

Compania Dedeman din Bacău, cel mai mare retailer de bricolaj de pe piaţă, cu afaceri de 369 mil. euro anul trecut, continuă seria de achiziţii imobiliare pentru extin­derea reţelei în Ardeal prin preluarea unui teren de două hectare în Bistriţa pentru un preţ de aproape 1,6 mil. euro plus TVA (80 de euro/mp).

Terenul se află în proprietatea firmei Ario SA, aflată în insolvenţă, şi a fost scos la vânzare de către administratorul judiciar Insolbis SPRL. Ario este o firmă controlată de SIF Banat-Crişana (peste 90% din acţiuni), iar decizia vânzării trebuie aprobată de acţionari într-o adunare generală extraordinară ce va avea loc în data de 12 sep­tembrie.

În aceste zile urmează a fi semnat un an­tecontract cu De­deman, potrivit unui convocator publicat pe site-ul BVB.

Dragoş Pavăl este cel mai puternic antreprenor român din retailAstfel, administratorul judiciar a convocat acţionarii pentru "aprobarea vânzării Ario Bistriţa către Dedeman Bacău, conform strategiei de vânzare aprobate prin planul de reorganizare - vânzarea către un cum­părător identificat - a unui lot de teren liber de orice fel de con­strucţii şi liber de orice fel de sarcini în suprafaţă totală de 19.870 de metri pătraţi". Ario este o firmă care produce piese turnate şi prelucrate din oţel şi fontă, robinete industriale şi sisteme de panouri de gard, cu o cifră de afaceri de 1,6 mil. euro în 2010, pierderi de 0,46 mil. euro şi 109 an­gajaţi, potrivit da­telor de la Mi­nisterul Fi­nanţelor.

Dedeman, fir­ma fraţilor Pa­văl din Bacău, a mai cumpărat în ultimul an, printre altele, şi terenul fostei fa­brici Tehno­frig din Cluj, precum şi lotul fostei fabrici Al­ba­lact din Alba Iulia. De­de­man a deschis deja magazin pe terenul din Cluj, în timp ce la Alba Iulia va deschide până la sfârşitul acestui an.

Dedeman a profitat de reducerea pre­ţurilor la terenuri în perioada crizei şi şi-a dublat reţeaua de la 12 la 24 de magazine, fapt ce i-a adus poziţia de lider pe piaţa de bricolaj. Pe lista oraşelor în care compania intenţionează să mai deschidă magazine se numără şi Deva, Oradea, Miercurea Ciuc sau Târgu-Mureş.

Principalii competitori ai Dedeman sunt Praktiker (Germania), Bricostore (Franţa) şi BauMax (Austria), reţele care în această perioadă au un ritm de expansiune mai scăzut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO