Companii

Deutek: Am verificat clientii si o saptamana inainte de a livra marfa din cauza riscului ridicat de neincasare

Deutek: Am verificat clientii si o saptamana inainte de a livra marfa din cauza riscului ridicat de neincasare
24.11.2009, 23:28 345

Afacerile Deutek vor scadea anul acesta din cauza ritmului greoide recuperare a banilor si a reducerii cererii si a preturilormedii la materialele pentru finisaje.

Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 38,1 mil.euro, din care 8,6 mil. euro reprezinta businessul cu adeziviiBauleiter, restul fiind lacuri si vopsele.

"Anul acesta se va inregistra o scadere a cifrei de afaceri pevopsele si tencuieli, dar nu dorim deocamdata sa comunicam cat.Putem doar spune ca scaderea noastra va fi mai mica decat scadereaconsumului pe piata", sustine Negoita. Consumul de lacuri sivopsele a scazut anul acesta cu 25% fata de anul precedent, in timpce la adezivi diminuarea vanzarilor a fost de 30%, potrivit datelorfurnizate de principalii jucatori de pe aceste piete. Negoitaafirma ca managerii si reprezentantii de vanzari ai companiei autrebuit sa-si schimbe complet mentalitatea si modul de lucru. "Ceamai mare problema in 2009 a fost alegerea clientilor cu care putemsa facem un business normal in sensul recuperarii integrale abanilor pentru marfa vanduta. A trebuit sa refuzam multe comenzidatorita lipsei de garantii in recuperarea banilor sau a risculuifoarte ridicat de neincasare. Cu alte cuvinte am ales rutasigurantei in dauna celei a cresterii cotei de piata cu orice pret.Au fost cazuri cand un client a fost verificat si o saptamana panasa i se livreze marfa", afirma managerul.

El sustine ca piata a avut intotdeauna "sarlatani", insa in 2009pericolul de neincasare a venit si dinspre oamenii de afacericinstiti, dar ajunsi in situatie critica din cauza crizei.

Au inlocuit cu greu distribuitorii

Din cauza intrarii mai multor distribuitori in faliment, Deuteka fost nevoita sa schimbe o parte din companiile cu care lucrapentru comercializarea produselor pentru a mentine un nivel ridicatde distributie. "Nu a fost usor intrucat cei mai multi comerciantisi distribuitori din domeniu au avut in strategie reducereanumarului de furnizori si produse, adica exact opusul a ceea cedoream noi", explica Negoita. Unul dintre cei mai importantifactori care au influentat evolutia businessului Deutek a fostscaderea pretului mediu si orientarea consumatorilor catre produsemai ieftine, fapt care i-a determinat pe producatori sa inceapa olupta a preturilor. "Ceea ce s-a intamplat cu pretul mediu devanzare in piata de adezivi este dupa parerea mea o calamitate careva influenta in viitor negativ calitatea de care vor beneficiaconsumatorii si implicit constructiile. Din fericire, noi nu suntemfoarte afectati activand doar pe unele segmente ale pietei deadezivi si avand cea mai mare parte a afacerii in piata de vopselesi tencuieli unde producatorii care influenteaza major piata suntmult mai responsabili in legatura cu calitatea produselor oferiteconsumatorilor", afirma Negoita.

In acest context, reprezentantii Deutek acuza in termeni duriproiectul national de reabilitare termica, care este o "crima,pentru ca in multe licitatii pretul cel mai mic dicteaza". Deutekse alatura astfel opiniei mai multor producatori de materiale deconstructii care au atacat modul in care se deruleaza campaniile dereabilitare a locuintelor vechi. "Din acest motiv va imaginati credca cele mai multe dintre blocurile reabilitate in cativa ani vorarata jalnic si vor trebui practic refacute. Nu cred ca va mai fiposibil, insa. Nu va mai da nimeni bani. Si vor ramane inca 20 deani urate. E vorba atat de calitatea materialelor folosite, cat side faptul ca in multe cazuri observam incalcarea principiilor debaza in tehnica de aplicare", sustine Negoita.

Deutek, care a preluat anul trecut producatorii de adeziviBengoss Comimpex (cu brandul Bauleiter) si Scan, a renuntat la oparte din categoriile de adezivi si mortare pe care le produceaucompaniile achizitionate si le-a pastrat doar pe cele pentrufinisarea peretilor. In plus, Deutek a amanat deocamdatainvestitiile mari in cresterea capacitatilor de productie, pentruca nu mai sunt necesare in actualul context. Compania intentiona saconstruiasca o fabrica de adezivi la Fundulea, acolo unde firmaScan detine un teren de 43.000 mp, care sa se alature celei de laCluj, care a fost cumparata de la Bengoss Comimpex.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO