Companii

Directorul de marketing al Renault Germania, favorit pentru pozitia de director comercial in Romania

19.02.2009, 19:02 44

Fabrice Cambolive, 41 de ani, ar putea prelua, potrivit unor surse din piata auto, de la 1 martie functia de director comercial pentru marcile Renault, Nissan si Dacia in cadrul Renault Group Romania, cea de-a doua pozitie in ordine ierarhica, dupa cea de director general detinuta de Franois Fourmont.

Oficialii Renault Romania nu au dorit sa comenteze informatia sau sa precizeze numele viitorului director comercial al companiei. Din aceasta pozitie, Cambolive ar fi responsabil de coordonarea a peste 100 de dealeri ai marcilor Renault, Nissan si Dacia, cea mai extinsa retea de vanzare de pe piata auto locala, care genereaza anual vanzari de peste 1,7 mld. euro, la un volum de 110.000 de unitati, adica peste 30% din piata.
Saptamana trecuta, Christian Esteve, actualul presedinte al Automobile Dacia si director al Renault pentru regiunea Europei, a fost avansat ca sef al regiunii Rusia, zona nou-creata. Esteve a fost primul director general francez al Automobile Dacia, care a preluat aceasta functie in 1999 dupa ce Renault a achizitionat constructorul autohton.
Jacques Daniel, actualul director comercial pentru marcile Renault, Nissan si Dacia, va fi promovat de la 1 martie in functia de vicepresedinte al Grupului Renault responsabil pentru piese de schimb si accesorii, potrivit oficialilor companiei franceze. Daniel a ocupat functia de director comercial al Dacia, Renault si Nissan in Romania din 2006 si pana in prezent, interval care a coincis intre 2006 si 2007 cu pozitia de lider a marcii Renault la categoria cea mai vanduta marca de import de pe piata locala.
In plus, in 2007 Renault a devenit prima marca de import care a inregistrat vanzari de peste 32.000 de unitati.
Fabrice Cambolive a preluat in 2005 functia de director de marketing al Renault Germania, iar inainte a detinut mai multe functii de executive in cadrul Renault Elvetia.
Cambolive si-a inceput cariera in cadrul grupului Renault in 1991.
Plecarea lui Jacques Daniel din functia de director comercial al Renault Romania este cea de-a patra mutare din acest an in ceea ce priveste conducerea companiilor auto de pe piata locala.
La inceputul anului Mihai Bordeanu, fostul director de marketing al Toyota, a preluat conducerea marcii Lexus pentru zona balcanica, fiind primul executiv roman cu o functie de conducere la nivel regional, urmat de Constantin Avromescu, care a preluat postul de conducere al General Motors Romania, in timp ce functia de director general al BMW Group Romania a fost preluata de Bernd John, de la Carl Theo-Fitzau, care s-a retras la pensie.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO