Companii

Directorul general al Tarom a demisionat

Directorul general al Tarom a demisionat

Directorul general al Tarom

Autor: Mirabela Tiron

15.03.2011, 12:37 332

Ruxandra Brutaru, directorul general alcompaniei aeriene de stat Tarom, şi-a dat demisiadin funcţia în care a fost numită la sfârşitul anului 2008 de cătrefostul ministru al transporturilor RaduBerceanu.

Ruxandra Brutaru, 30 de ani, este fiica unui fostdirector al Tarom din perioada 1995-1996, NicolaeBrutaru. Ea s-a alăturat echipei Tarom în2007 pe postul de director general adjunct, când ministru altransporturilor era Ludovic Orban.

Compania Tarom nu şi-a făcut publicerezultatele financiare pe anul trecut, însă, potrivit unordeclaraţii anterioare ale Ruxandrei Brutaru,compania a finalizat cu pierderi similare cu cele din 2009, adică55 de milioane de euro.

Tarom, Poşta Română şiOltchim, incluse pe lista de companii monitorizate în noul acord cuFMI

Compania de stat a reuşit să crească traficul anul trecut,numărul pasagerilor transportaţi ajungând la 2,2milioane de pasageri, mai mult cu 24% faţă de anul anul anterior.Cu toate acestea, compania nu a reuşit să evite pierderile.

La începutul acestui an, Olguţa Vasilescu,purtătorul de cuvânt al Departamentelor PSD, acuzat-o pe Brutaru demanagementul defectuos ce au dus la înregistrarea pierderilorcompaniei.

Tarom a fost inclusă pe listacompaniilor monitorizate de FMI din noul acord, iarinstituţia financiară va evalua atât pierderile, cât şi arierateleoperatorului aerian. Guvernul s-a angajat să găsească uninvestitor strategic până la sfârşitul anuluipentru a privatiza compania de transportaerian.

Astra şi Omniasig au depusoferte pentru asigurarea floteiTarom

În ultimii cinci ani, compania de stat apierdut cotă de piaţă în favoarea jucătorilorlow-cost. Astfel că, de la o cotă de piaţă de 33%în 2005 a ajuns la 19-20% anul trecut. Cei mai mari competitorisunt companiile aeriene low-cost Blue Air şi WizzAir, ce deţin cote de piaţă aproape similare cu cea aTarom, respectiv 19% şi 18,9%.

Cota de piaţă a companiei a scăzut deşi încădin 2009 s-a încercat stimularea traficului depasageri printr-o serie de bilete la ofertă, cupreţuri la concurenţă cu cele ale operatorilor low-cost. Astfel, înprimăvara lui 2009, pentru prima oară în istoria Tarom, companiaintroducea bilete de la 50 de euro (fără taxe de aeroport).Operatorul de stat a continuat cu biletele de 20 de euro cătredestinaţia internă Cluj-Napoca şi biletele la 9 euro către maimulte destinaţii din străinatate.

În mandatul Ruxandrei Brutaru, în 2010,compania de stat a aderat la Sky Team, cea de-adoua mare alianţă de companii aeriene din lume,care include 13 companii, printre care Air France, Alitalia, CzechAirlines, Kenya Airways, Korean Air, Vietnam Airlines şiAeromexico. Procesul de aderare a durat doi ani.

Tarom, Lufthansa şi Carpatairau transportat cu 20% mai mulţi pasageri anultrecut

Mai mult, anul trecut Tarom, cel mai marejucător din transportul aerian după cifra deafaceri, cu vânzări de 193 milioane de euro în 2009, a investit osumă estimată între 400.000 de euro şi 580.000 de euro în demarareaprimei campanii de imagine din istoria companiei, realizată degrupul de comunicare Ogilvy.

Decizia oficialilor Tarom de-a investi înaceastă campanie de promovare a venit însă în contextul în carecompania a avut în 2009 pierderi de 55,8 milioane de euro, cele maimari înregistrate în ultimul deceniu şi se aştepta să finalizeze pepierderi şi în 2010.

Citiţi mai mult despre Ruxandra Brutaru într-un interviu pewww.onemagazine.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO