Până în 2018, electricienii vor putea rezolva problemele clienţilor într-un timp mult mai scurt decat în prezent folosindu-se doar de o tabletă, este de părere Miron Albă, director direcţia strategie si dezvoltare active în cadrul Distribuţie Oltenia, companie din grupul ceh CEZ, care asigură alimentarea cu energie electrică în şapte judeţe din sudul ţării - Argeş, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Teleorman şi Valcea.
"Prin staţiile modernizate, scade considerabil timpul de rezolvare a problemelor. Cred că, în scurt timp, electricianul va veni acasă la client doar cu o tabletă, nu cu întregul echipament cu care vine acum, şi va face astfel întregul traseu optim pentru rezolvarea problemei clientului. Ţintim o îmbunătăţire a eficienţei noastre cu 15-20% în acest sens", a spus Miron Albă în cadrul unei conferinţe de presa la sediul din Piteşti al companiei.
Distribuţie Oltenia şi-a planificat investiţii în instalaţii şi în modernizarea reţelei pentru îmbunătăţirea parametrilor tehnici. Compania dezvoltă, cu o investiţie de 95 de milioane de euro, un concept numit Smart Transformation, care presupune instalarea unor contoare inteligente, managementul datelor furnizate de contor şi al forţei de muncă mobile.