Companii

Doi dintre pionierii comerţului online vor să le vândă românilor capsule cu cafea

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Corina Mirea

24.11.2014, 00:00 2194

Cosmin Golea şi Răzvan Dobre au creat în urmă cu 14 ani Emania.ro, unul dintre primele magazine online înfiinţate pe piaţa locală, iar timp de opt ani întreg businessul electronic al Domo a fost „găzduit“ pe o platformă coordonată de cei doi antreprenori. În primăvara acestui an, ei au pariat pe un business de nişă, însă tot în mediul online – au deschis Cutia cu Cafea, un ma­gazin online care comer­ciali­zează capsule de cafea. În următorii ani însă, ei vor să mai deschidă trei astfel de magazine specializate în vinuri, tutun şi ceaiuri, investiţia totală urmând să ajungă la 100.000 de euro.

„Facem e-commerce din anul 2000, şi pe lângă faptul că suntem con­su­ma­tori de cafea, am constatat că există o mutare a consumului de cafea la ibric, filtru sau expresorul clasic, spre ceva mult mai comod şi rapid, cum ar fi ex­presorul cu capsule de cafea. Pentru a face o cafea bună, un expreso, ai nevoie de o anumită pre­siune la care lucrează aparatul, cafeaua trebuie măcinată într-un anumit fel, apa trebuie să treacă într-un anumit timp. Este greu să faci asta singur. În capsule cantitatea este mă­su­ra­tă exact, obţii acelaşi gust de fiecare dată“, spune Cos­min Golea, care iniţial a făcut medicina, renunţând în anul cinci la această facultate. El crede că în România nişa cafelei încap­su­late este foarte slab reprezentată, dat fiind faptul că doar doi ju­cători mari din domeniu au astfel de produse în reţelele de hiper­marketuri, iar ceilalţi competitori interna­ţionali se re­găsesc doar în magazinele foarte specializate sau chiar deloc.

Capsulele cu cafea comercializate de brandul Cutia cu Cafea provin din Ungaria, Franţa şi Germania şi sunt cumpărate în proporţie de circa 35% de birourile de avocatură, consultanţă etc., restul clienţilor fiind persoane fizice. Cutia cu Cafea comercializează şi expresoare de profil, al căror preţ variază de la 600 de lei până la 1.600 de lei. Totuşi, 80% din comenzi, din punct de vedere valoric, sunt reprezentate de capsulele cu cafea şi doar 30% din clienţi provin din Bucureşti.

„Am ajuns la aproape 2.000 de clienţi, iar în luna octombrie am trecut de 550 de comenzi pe lună. Din această lună business a început să se susţină singur, nu mai aducem bani de acasă pentru operaţiunile de zi cu zi. Mizăm pe faptul că oamenii s-au obişnuit să comande online, să beneficieze de acest efort, în loc să se plimbe prin magazine. Cafeaua este o nevoie imediată şi trebuie să te asiguri că o ai în fiecare zi“, explică antreprenorul.

Cutia cu Cafea are în prezent trei angajaţi şi livrează în toată ţara, iar pentru comenzi mai mari de 200 de lei oferă transport gratuit. Preţul unui pachet cu zece capsule de cafea variază de la aproape 29 de lei la aproape 36 de lei, iar un pachet care conţine 100 de capsule Nespresso, spre exemplu, ajunge să coste şi 320 de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO