ZF 24

Doi soţi pariază pe o afacere cu dulceţuri în care au investit 80.000 de euro

Doi soţi pariază pe o afacere cu dulceţuri în care au...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

29.03.2015, 10:15 14246

Carla şi Gabriel Albu, doi soţi de 41 de ani, care au lucrat în domeniul bancar, au început în iunie anul trecut să producă dulceţuri sub numele de Karla Artizanal şi vor să intre în marile maga­zine pentru a con­tinua afa­cerea în care au investit 70.000-80.000 de euro.

Ideea businessului le-a venit în urmă cu doi ani când au găsit în cămară borcane de dulceaţă păstrată timp de cinci ani.

„Prima intenţie a fost să le arun­căm, dar din curiozitate am desfăcut unul cu dulceaţă de vişine, să vedem cum s-au menţinut. Am constatat că sunt perfect con­ser­vate şi, astfel, am redes­co­pe­rit gustul dul­ceţii făcute în casă. În ultimii ani, cumpă­rasem gem şi dul­ceaţă făcute industrial şi ne obiş­nui­serăm cu gustul acestora“, povesteşte Gabriel Albu, care alături de soţia sa ad­minis­trează firma Karl Confit. Au căutat apoi pro­duse făcute de producători locali şi din Franţa, le-au comparat şi au început să facă planurile pentru afa­cere. Nu înainte însă de a înţelege procesul de producţie.

„În iarna anului 2013, am făcut teste cu diverse fructe, pentru a putea înţelege mai bine procesul de producţie: timpii de execuţie, calcule estimative privind costurile şi capacitatea de producţie. Evident că rezultatele obţinute atunci când am început producţia au fost diferite, dar testele ne-au ajutat. Am studiat tehnologia pentru producţia industrială (singurele mate­riale accesibile, întrucât pentru producţia arti­zanal-tradiţională nu am găsit niciun studiu tehnic sau proces de producţie)“, mai spune antreprenorul.

Gabriel Albu a lucrat în domeniul financiar în mai multe firme, ultima fiind din industria farmaceutică, în timp ce soţia sa Carla se ocupă acum de creşterea celor doi fii mai mici.

Au cumpărat apoi aparate de măsură pentru con­cen­traţia de zahăr, aciditate şi termometre, în timp ce „ade­vărata revelaţie“ au fost vasele de cupru, care au con­tribuit semnificativ la calitatea dulceţurilor. Fructele sunt colectate de la producători locali, iar o parte sunt luate en-gros din piaţa de fructe. Mica fabrică de dulce­ţuri se află în Sineşti, judeţul Ialomiţa, pe terenul unui prieten al familiei Albu, unde cei doi soţi au amenajat o hală de producţie de conserve de fructe şi legume.

„Am importat borcanele de la Vetropack (Cehia), ca­pacele de la Silgan (Germania), am cumpărat vasele de cupru pentru fierberea fructelor din Franţa (produse de Matfer Bourgeat), iar restul (mo­bi­lier şi vase de inox, camera fri­gorifica, cuptor pen­tru ste­rilizare borcane si ca­pace) de la fur­ni­zori locali“, afir­mă antre­pre­norul, care spune că nu a făcut un calcul referitor la va­loarea totală a investiţiei, dar crede că aceasta ar ajunge la 70.000-80.000 de euro.

„În perioada de producţie am avut şase-şapte angajaţi, am lucrat şi noi şi ne-a ajutat şi baiatul nostru cel mare. După o perioada scurtă, am oprit producţia, pentru că nu ştiam cum vor fi vânzările, ceea ce s-a dovedit a fi o decizie corectă“.

 

Caută să se listeze în magazinele mari

Antreprenorul spune că deşi productia din anul 2014 era suficient de mare pentru a putea asigura continuitate în livrare, s-au lovit de lipsa de răspuns a marilor reţele de magazine.

„Avem un magazin online, care vinde sporadic, deşi il promovăm. Probabil că aici vânzările vor creşte în timp, dar nu ne aşteptăm să crească spectaculos. Vindem în câteva magazine, dar cea mai importantă vânzare a fost către o firmă care face coşuri cadou şi care ne-a cumpărat câteva mii de borcane. Intenţia a fost să vindem într-un lanţ de hipermarketuri, unde nu am reuşit până acum listarea produselor.“

El afirmă că au gândit afacerea astfel încât să poată creşte producţia fără să fie nevoie să investească în alt spaţiu de producţie. De asemenea, spune că lipsa de interes din partea retailerilor mari pune sub semnul întrebării orice planuri de viitor.

„În condiţiile în care am vândut mai puţin de un sfert din ce am produs în 2014, e greu de spus dacă şi cât vom mai produce în 2015. Deocamdată, obiectivul nostru este să vindem stocul actual, iar semnarea unui contract cu unu sau doi retaileri mari ne-ar ajuta, cu siguranţă, să continuăm.“

Preţul unui borcan de dulceaţă Karla Artizanal începe de la 10 lei (230 de grame).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO