Companii

Dragos Grigoriu a vandut Tempo Media intr-o tranzactie de peste 20 mil. euro

Dragos Grigoriu a vandut Tempo Media intr-o tranzactie de peste 20 mil. euro

Grigoriu: Noi nu avem active, terenuri sau cladiri. Noi ne vindem energia creatoare si capacitatea de a genera idei

01.09.2008, 20:18 1574

Dragos Grigoriu, creatorul brand-ului Tempo si unul dintre cei mai influenti jucatori din industria locala de advertising, a incheiat cea mai mare tranzactie de pana acum de pe aceasta piata, prin vanzarea diviziei de media grupului britanic Aegis, pentru o valoare ce depaseste 20 de milioane de euro, conform unor surse apropiate tranzactiei.
Grigoriu nu a dorit sa comenteze valoarea tranzactiei, dar a mentionat ca aceasta se va intinde pe mai multi ani, suma finala depinzand de indeplinirea de catre el a unor parametri de crestere a afacerii conveniti cu grupul britanic.
"Ei au cumparat potentialul nostru de a genera profit in viitor. Noi nu avem active, terenuri sau cladiri. Noi ne vindem energia creatoare si capacitatea de a genera idei", spune Grigoriu, care va conduce businessul in continuare.
Intr-un interviu acordat ZF, Grigoriu explica de ce a ales sa vanda acum divizia de media si cum s-au derulat negocierile.
El a ramas proprietar pe celelalte divizii ale Tempo (creatie, organizare de evenimente, marketing digital, grafic design. public relations, strategie) care vor fi reunite intr-un singur grup. El spune ca va dezvolta acest grup astfel incat peste 4-5 ani sa ajunga la o valoare de 70-90 de milioane de euro.
Discutiile cu Aegis au inceput in 2006, cand grupul britanic a trimis un consultant in Romania care sa analizeze piata si sa gaseasca potentiale tinte de achizitii. "Din orice parte ai privi clasamentul agentiilor din Romania, Tempo este acolo, nu ai cum sa o dai la o parte. Este adevarat ca eram mai cunoscuti pe partea de creatie, dar avem un business important si pe partea de media." Anul trecut, valoarea bugetelor de publicitate trecute prin aceasta divizie s-a apropiat de 25 mil. euro.
Tempo a intrat pe lista scurta, iar negocierile au inceput in 2007 si s-au concretizat la finalul lui aprilie 2008. "Discutiile nu au fost deloc usoare. Am trecut de sase niveluri ierarhice si cred ca m-am intalnit cu cei de la Aegis in 14 locatii diferite, incepand de la Londra, Paris, Wiesbaden si pana la Berlin si Viena. In primavara a venit la Bucuresti chiar CEO-ul grupului, Robert Lerwill. Am incercat sa ajung cu cei de la Aegis la acei parametri care sa ne satisfaca reciproc", a mentionat el.
Grigoriu spune ca nu a anuntat si organizat o licitatie pentru a vinde divizia. "Nu am facut demersuri pentru a vinde, dar de-a lungul timpului am raspuns cu consecventa tuturor cererilor care au venit. Imi aduc aminte chiar ca din a treia zi de infiintare, in 1996, am fost curtat de o companie franceza."
Pentru Aegis era extrem de important sa se extinda in Romania intrucat au planuri de dezvoltare aici si in regiune, iar pentru Grigoriu a fost o ocazie de a-si capitaliza afacerea pe care a inceput sa oconstruiasca in urma cu 12 ani.
"Trebuie sa fii pregatit sa faci exit in orice moment. Oricand poate apare o conjunctura de care trebuie sa profiti. Eu am construit in timp un brand, aveam domenii complementare cu ei, detineam ceea ce voiau ei sa cumpere. Am cautat sa ne aliem cu un jucator puternic pentru ca, asa cum a spus si Dinu Patriciu, este mai bine sa ai acum o felie dintr-un pepene decat dintr-un mar intreg. Prin aceasta asociere mi se da acces la alte oportunitati."
El a fost asistat in aceasta tranzactie de avocatii de la Reff si Asociatii (Deloitte Legal), de Deloitte Tax pe partea de fiscalitate si de Wood Oltenasu si Asociatii , iar Aegis i-a avut alaturi pe avocatii de la Nestor.
"A fost o tranzactie extrem de interesanta, pentru ca nu este un contract standard. S-au cumparat cunostintele si abilitatile lui Dragos Grigoriu. Interesul cumparatorului a fost sa-l securizeze pe acesta, iar preocuparea noastra a fost cum sa capitalizam beneficiile viitoare", a spus Alexandru Reff.
Aegis vrea sa se extinda puternic in Est pentru ca aceasta regiune reprezinta urmatoarea etapa de dezvoltare. Romania este o piata foarte buna pentru ei, cu o economie in crestere si cu 22 de milioane de locuitori.
Directorul executiv (CEO) al grupului, Robert Lerwill, a declarat in momentul in care s-a anuntat, la inceputul lunii mai, achizitia Tempo Media ca "datorita populatiei si dinamicii de crestere, Romania a devenit o piata extrem de atractiva pentru multi advertiseri internationali care activeaza in Europa de Est".
Piata de publicitate din Romania a crescut in 2007 cu peste 30%, situandu-se intre 480 si 500 de milioane de euro, iar pentru acest an, ritmul de crestere este estimat la peste 20%. Fata de tarile occidentale, ritmul de crestere in Romania este de trei ori mai mare.
Aegis este cel mai mare grup independent de media, comunicare, marketing si cercetare din lume. Grupul detine cinci divizii: Carat, Synovate, Isobar, Vizeum si Posterscope, cu operatiuni in peste 80 de tari si cu venituri totale anuale de peste 1,37 miliarde de euro. In Romania Aegis detinea companiile Carat si Synovate. Tempo Media va trece printr-un proces de rebranding si va fi integrata diviziei Vizeum. Toate companiile vor activa separat, dar Aegis va numi un country-manager care va supraveghea toate operatiunile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO