Companii

Draxlmaier a ratat tinta de buget si ingheata investitiile

Draxlmaier a ratat tinta de buget si ingheata investitiile

Draxlmaier produce sisteme de bord pentru clienti precum BMW, Audi sau Volkswagen (Foto: Reuters)

21.01.2009, 19:10 230

Producatorul german a inghetat toate proiectele de investitii pentru 2009. "Rezultatul anului trecut a fost usor sub bugetul calculat initial la 180 de milioane de euro. De asemenea, investitiile ce urmau sa fie realizate in 2009 au fost oprite, iar cheltuielile sunt mentinute la minimum, cu exceptii in fabricile unde sunt absolut necesare", au declarat reprezentantii Draxlmaier.

La jumatatea anului trecut compania a anuntat ca urmareste o cifra de afaceri cumulata a celor cinci fabrici de 180 mil. euro, in crestere cu 10% fata de rezultatul din 2007, cand cifra de afaceri a fost cu 10 milioane de euro sub estimarea de 175 de milioane de euro.
Chiar daca dezvoltarea a fost limitata, iar afacerile sunt sub buget pentru al doilea an la rand, Draxlmaier a declarat ca relocarea activitatilor din Romania nu intra in planurile de reducere a costurilor.
"Aceste optiuni sunt analizate constant, dar in general preferam sa evitam relocarile din cauza costurilor mari pe care le implica. Urmarim in acelasi timp insa noile linii de productie de automobile si posibilitatea dezvoltarii in proximitate", au comentat reprezentantii Draxlmaier.
Dupa ce la finalul anului trecut angajatii fabricilor din Codlea, Hunedoara, Pitesti, Satu Mare si Timisoara au fost trimisi in somaj tehnic pentru 3-5 saptamani, in functie de unitate, compania a inceput activitatea in ianuarie conform calendarului prezentat in luna decembrie.
"Cu exceptia fabricii din Satu Mare, unde se mai planuieste o perioada de somaj tehnic, toate fabricile produc in prezent la capacitate maxima", au adaugat reprezentantii Draxlmaier.
Draxlmaier a construit prima fabrica in Romania in 1993, la Pitesti, unde produce sisteme de bord, dupa care a urmat in 1994 o fabrica de componente auto interioare la Codlea, in Brasov, iar in 1998 o fabrica de componente electrice pentru motoare, in Satu Mare. Ulterior au fost construite o fabrica de sisteme si tehnica de verificare la Timisoara si de componente de cauciuc la Hunedoara, investitiile cumulate totalizand 220 de milioane de euro.
Odata cu oprirea temporara a productiei la finalul lui 2008, Draxlmaier a concediat si 800 de oameni din fabricile din Timisoara, Pitesti si Hunedoara. Anterior compania a mai renuntat la 1.000 de oameni, jumatate din totalul angajatilor de la Codlea.
"Pentru moment, nu mai planuim alte concedieri la niciuna dintre fabrici. La finalul anului 2008 am incheiat cu 16.000 de oameni, iar in 2009 am decis ca pozitiile care se elibereaza voluntar sa nu mai fie ocupate", au spus reprezentantii Draxlmaier.
Majoritatea producatorilor locali din industria auto au anuntat masuri similare, astfel ca pe langa inghetarea angajarilor, majoritatea au inceput sa renunte deja la angajatii cu contracte temporare de munca sau chiar sa faca concedieri colective. Este cazul Dacia, care nu a reinnoit contractele a 920 de oameni angajati pe perioada limitata, sau al Takata Petri, care a renuntat la 220 de oameni din cei 5.500 de angajati.
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO