Companii

Draxlmaier concediaza 800 de oameni din trei fabrici

14.12.2008, 15:27 285

Grupul german Draxlmaier, cel mai mare angajator din industria auto locala, cu peste 17.500 de angajati la finalul anului trecut, va concedia 800 de oameni de la fabricile detinute de grup in Timisoara, Pitesti si Hunedoara.

Masura de reducere a efectivului salarial intervine la o saptamana dupa ce compania a decis reducerea programului de lucru in luna decembrie si prelungirea concediilor de sarbatori pentru angajati si in luna ianuarie.
Draxlmaier a concediat luna trecuta alti 1.000 de oameni de la fabrica Rolem Codlea. Numarul angajatilor de la Codlea a fost injumatatit odata cu reducerea comenzilor cu 60%, iar restul contractelor vor fi realizate, potrivit reprezentantilor companiei, prin cresterea gradului de automatizare.
Draxlmaier a anuntat ca angajatii disponibilizati de la Timisoara, Hunedoara si Pitesti vor primi integral drepturile salariale si un preaviz de 30 de zile inaintea incetarii contractelor de munca. De asemenea, celor 800 de oameni li se vor acorda compensatii suplimentare negociate in contractul colectiv de munca.
Reprezentantii companiei nu au specificat valoarea compensatiilor.
La finalul anului, pe langa intreruperea programului de lucru specifica sarbatorilor de iarna, Draxlmaier a decis oprirea productiei de la 6 decembrie la 12 ianuarie pentru fabrica din Hunedoara, din 20 decembrie la 7 ianuarie pentru unitatea de la Pitesti si de pe 9 decembrie pe 8 ianuarie la Timisoara. In aceste perioade angajatii sunt remunerati cu aceleasi salarii ca in perioada de activitate a fabricilor.
Fabricile din Hunedoara si Timisoara sunt direct legate de comenzile producatorului BMW, pentru care cele doua centre produc subansambluri auto. Cum BMW a redus productia cu 25.000 de unitati in 2008 si a oprit fabrica de la Leipzig pentru o saptamana, iar fabricile din Regensburg si Munchen intre 3 si 7 noiembrie, reactiile de ajustare la Draxlmaier n-au intarziat.
Acelasi lucru s-a intamplat si cu fabrica din Pitesti, unde Draxlmaier produce pentru Audi, care a inchis fabrica din Ungaria pentru patru saptamani.
Cel mai mare impact asupra industriei auto locale il are insa oprirea productiei fabricii Automobile Dacia, care dupa ce a inchis initial uzina din 20 noiembrie - pana in 7 decembrie a functionat pentru doar trei zile, iar apoi reprezentantii Renault au luat decizia de a opri activitatea pentru inca o luna incepand de la 11 decembrie.
Au fost afectati circa 9.000 de oameni, trimisi in somaj tehnic pentru 30 de zile, care sunt remunerati cu 85% din salariul normal, si alti 120.000 de oameni angajati la furnizorii de componente si in reteaua de dealeri Dacia.
In cazul continuarii declinului vanzarilor de automobile intr-o proportie de 50% si pe parcursul anului viitor, Dacia a anuntat ca ar putea recurge la noi perioade de somaj tehnic si chiar la disponibilizarea a 3.000 de angajati, urmand ca fabrica sa functioneze in doua schimburi.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO