Companii

Dupa Baneasa, Blue Air este pe cale sa concesioneze aeroportul Bacau

31.12.2008, 00:00 42

Compania aeriana low-cost Blue Air, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache, urmeaza sa semneze in perioada urmatoare contractul de concesiune pentru aeroportul Bacau, dupa ce cu cateva luni in urma a concesionat noul terminal de pe aeroportul Baneasa din Capitala.

“Momentan nu putem da mai multe informatii pentru ca nu s-a incheiat contractul. Am fost singurii care au participat la licitatie, desi caietul de sarcini pentru aeroportul Bacau a fost achizitionat de mai multe companii”, a spus Gheorge Racaru, directorul Blue Air, fara a preciza suma pe care urmeaza sa o investeasca compania.

Blue Air opereaza deja curse de pe aeroportul Bacau catre Italia (Roma si Torino) si intentioneaza sa introduca curse si catre Spania, insa momentan capacitatea aeroportului nu permite o dezvoltare in acest sens, potrivit reprezentantilor companiei.

Concesionarea aeroportului Bacau a fost hotarata de Consilul Judetean in vara acestui an, in acest sens fiind angajat un consortiu de firme format din casa de avocatura Bostina si Asociatii, pentru consultanta juridica, firma Delloite Consultanta, pentru servicii financiare, si Institutul de Proiectari Transporturi Auto, Navale si Aeriene (IPTANA), pentru proiectul tehnic.

In ceea ce priveste aeroportul Baneasa, Blue Air a semnat contractul de concesiune pe 25 de ani pentru construirea unui nou terminal de plecari, investitia urmand sa se ridice la circa 10 milioane de euro.

“Asteptam autorizatia de constructie si cred ca pana la sfarsitul anului viitor terminalul ar putea fi finalizat. Ne asteptam sa ne amortizam investitia in perioada de 25 de ani”, a mai spus Racaru.

In ultima perioada au existat discutii referitoare la mutarea low-cost-urilor de pe aeroportul Baneasa, insa pana in prezent nu s-a luat o decizie in acest sens.

“Atat timp cat nu exista o alta varianta viabila nu cred ca operatorii low-cost vor inceta sa mai opereze de pe Baneasa”, a precizat Racaru.

Blue Air este cea mai mare companie low-cost de pe piata locala si va transporta in acest an 1,2 miliaone de pasageri, potrivit estimarilor companiei.

Pe segmentul low-cost mai opereaza la nivel local MyAir, Germanwings, easyJet sau Ryanair. Daca toti operatorii low-cost isi vor atinge tintele de trafic pe acest an, intreaga piata se va ridica la aproximativ 3 milioane de pasageri, fata de mai putin de doua milioane de pasageri anul trecut, potrivit unor calcule ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO