Companii

După maşini şi mobile, exportăm şampoane de sute de milioane. Vedeti cine mai salveaza Romania

05.07.2010, 23:47 39

Gigantul american P&G, cu afaceri de aproape 300 mil. euroîn România, reeditează modelul de export al Dacia şi Nokia înindustria bunurilor de larg consum şi ar putea ajunge cu fabrica dela Urlaţi, judeţul Prahova, la vânzări de jumătate de miliard deeuro pe termen mediu, în condiţiile în care unitatea va aproviziona20 de pieţe externe.

"95% din producţie se va duce pe cele aproximativ 20 de pieţeexterne pe care le vom aproviziona cu şampoane şi balsamuri dinRomânia", a declarat Luc Viaene, directorul fabricii P&G dinUrlaţi. Compania va demara exporturile din noua sa fabrică deşampoane de lângă Ploieşti până la finele anului.

România intră astfel pe harta ţărilor emergente ca centru deproducţie de bunuri de larg consum, nu doar ca piaţă de desfacereatractivă din prisma dimensiunii ei: cei 22 de milioane deconsumatori au atras în România ca un magnet marile multinaţionaledin sectorul FMCG, însă niciuna din fabricile locale ale acestoranu exportă acum mai mult de 50-60% din producţie.

În primii ani, fabrica din Urlaţi ar putea susţine vânzări aleP&G de 400-500 mil. euro în regiune, ţinând cont că vânzărilelocale de produse de îngrijire a părului P&G pot fi estimate la20-30 mil. euro, iar ponderea acestora în businessul noii unităţiva fi de doar 5%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO