Companii

Duster a ajuns la o cotă de 50% din piaţa locală a SUV-urilor

Duster a ajuns la o cotă de 50% din piaţa locală a SUV-urilor
22.06.2010, 00:00 67

Dacia Duster, primul SUV al constructorului de la Mioveni, aacaparat 50% din vânzările totale de maşini de teren la nivelullunii mai, prima lună în care modelele Duster s-au livrat oficialde către dealeri, potrivit jucătorilor din piaţa auto.

Astfel, dintr-un total de peste 1.000 de SUV-uri comercializateîn luna mai, mai mult de 500 reprezintă modelul Duster. La nivelulîntregii pieţe locale de autoturisme, cel mai nou brand Dacia aajuns la o cotă de 4,6% din piaţă.

Duster a fost cel de-al doilea cel mai bine vândut model Daciape piaţa locală după Logan la nivelul lunii mai, brand care încondiţiile programului de casare s-a apropiat de un nivel de 2.400de maşini. Tot pe locul secund s-a clasat Duster şi în ceea cepriveşte producţia, cu aproape 5.800 de unităţi asamblate în mai,după Sandero cu circa 16.000 de unităţi. Pe pieţele externe, Daciaa livrat în mai peste 5.500 de unităţi Duster.

În total, de la începutul acestui an la Mioveni s-au asamblatpeste 137.000 de autoturisme, în creştere cu 30% comparativ cuperioada similară a anului trecut. Dacă SUV-ul nu ar fi intrat înproducţie în februarie, producţia de autoturisme a Dacia ar ficrescut cu numai 13%.

Din cele 508 unităţi Duster vândute pe piaţa locală, aproximativ150 au fost şi înmatriculate şi se regăsesc în statistica DirecţieiRegim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.

Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia, declara înurmă cu aproape două luni că până la finele anului segmentulSUV-urilor de pe piaţa locală va creşte de la 8% la 10%. Astfel,dacă se menţine ritmul actual, segmentul SUV-urilor ar putea ajungeîn acest an la aproximativ 10.000 de unităţi, din care peste 4.000ar fi Duster.

La nivelul primelor cinci luni ale acestui an, vânzărileSUV-urilor de import au înregistrat o scădere faţă de perioadasimilară a anului trecut de peste 50% a vânzărilor, la puţin peste500 de unităţi. Astfel, dacă se ia în calcul şi Duster, segmentulmaşinilor de teren s-a menţinut aproape la acelaşi nivel ca în2009, când s-au vândut peste 1.000 de unităţi.

Cel mai bine vândut SUV de pe piaţa locală în primele cinci lunieste VW Tiguan, cu peste 270 de unităţi, urmat de Ford Kuga cuaproape 200 de maşini şi BMW X5 cu 133 de maşini, fiind singurulSUV premium full-size din top trei cel mai bine vândute maşini deteren.

Dacă în cazul primelor două preţul de pornire este deaproximativ 20.000 de euro, în cazul SUV-ului BMW preţul de pornireeste de peste 45.000 de euro, în funcţie de versiune şi ofertă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO