Companii

Duster, un business de 18 mld. euro şi vânzări de 3 mld. euro în 2017. SUV-ul Dacia se pregăteşte să „spargă“ bariera celor 200.000 de maşini produse într-un singur an. Duster este cel mai scump model produs la Mioveni

Autor: Bogdan Alecu

08.12.2017, 00:08 2351

Dacia Duster a devenit motorul de creştere al uzinei de la Mio­veni şi principalul produs ro­mânesc ce pleacă la export, având un impact direct nu doar asupra businessului Gru­pu­lui Renault, ci şi asupra exporturilor şi Produsului Intern Brut al României.

Anul acesta, pentru pri­ma dată în istoria uzinei Dacia de la Mioveni, Dus­ter devine primul model din gama mărcii autoh­to­ne care va înregistra într-un singur an o producţie de peste 200.000 de uni­tăţi, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor Aso­cia­ţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), cu o valoare de peste trei miliarde de euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA. Dacă se ia în calcul întreaga producţie dintre 2010 şi 2017, atunci cele peste 1,2 milioane de automobile Duster asamblate la Mioveni ar valora peste 18 miliarde de euro.

Duster are o miză cu atât mai importantă cu cât 64% din producţia uzinei Dacia din România este reprezentată de acesta, faţă de numai 25% în 2010. Mai mult, pe fondul cererii mari, luna trecută aproape 80% din maşinile ieşite de pe banda de asamblare de la Mioveni erau SUV-uri.

Creşterea cotei Duster din producţia uzinei a contribuit direct la creşterea cifrei de afaceri a Automobile Dacia, care anul trecut a urcat la 4,6 miliarde de euro, iar anul acesta ar putea creşte spre 4,9 mld. euro, dacă păs­trează ritmul de creştere de 8,4% din pri­mul semestru al acestui an, cu toate că per total pro­ducţia a scăzut cu 2,3% în primele 11 luni ale anului.

Miza din acest an a Automobile Dacia o reprezintă în continuare Duster, atât cel din generaţia anterioară care se va vinde până spre finalul anului, cât şi intrarea în producţie a celei de-a doua generaţii, care a fost lansat comercial la fi­na­lul lunii noiembrie. 

În total uzina Dacia de la Mioveni a produs în pri­mele 11 luni aproape 293.000 de maşini, în scă­dere uşoară de 2,4% faţă de perioada similară a anu­lui trecut. Odată cu noua ge­ne­ra­ţie a SUV-ului Duster, Grupul Renault a ridi­cat miza şi a venit încă de la în­ceput cu versiunea Pre­stige, care până acum era oferită spre finalul ci­clului de viaţă.

François Mariotte, directorul de vânzări şi marketing pentru marca Dacia, este de părere că o treime din vânzările noului Duster la nivel european vor fi din versiunea de top Prestige.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO