Companii

Elite vinde alunele Delis si ramane doar pe cafea

Elite vinde alunele Delis si ramane doar pe cafea

Elite Romania detine o cota de piata de 43%

06.02.2008, 19:32 149

Producatorul de cafea Elite, care si-a schimbat denumirea in Strauss Romania, va renunta la brandul Delis, care include alune, seminte de floarea-soarelui si de dovleac, dupa ce anul trecut a vandut marca de biscuiti Merlin catre Dobrogea Grup.
"Dorim s~ ne concentram in Romania doar pe segmentul de cafea, in special pe zona premium. Vom vinde si linia Delis, dupa ce anul trecut am renuntat la biscuitii Merlin", a declarat Matanya Schwartz, directorul general al Strauss Romania.
Divizia Delis a fost lansata de Elite Romania la inceputul anului 2004. Initial, compania si-a setat ca obiectiv o cota de piata de 20% pe acest segment pana la finele primului an de la lansare. Produsele Delis sunt fabricate in unitatea Elite din Bucuresti, materia prima fiind importata.
Pe segmentul alunelor prajite si al frunctelor uscate, brandul Delis concureaza cu Fiesta si Felix (Flipper), Nutline (Alka), Mogyi (Mogyi Ungaria) sau Standard (Standard Snacks). In ultimii 2-3 ani, cea mai mare tranzactie pe acest segment de piata a fost achizitia companiei Flipper (producatorul alunelor Fiesta) detinuta de investitori turci de catre Nut Company (Olanda).
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 80 de milioane de euro, cu circa 11% mai mult fata de 2006 si estimeaza pentru acest an mentinerea cotei de crestere a businessului ca urmare a imbunatatirii pozitiei marcilor din portofoliu.
Strauss Romania urmeaza sa lanseze un brand nou pe segmentul premium. "Ne vom concentra pe zona premium a pietei cafelei si intentionam sa venim cu o noua marca pe acest segment, avand in vedere ca segmentul premium este slab reprezentat, aproximativ 1,5-2% din piata cafelei si vom incerca sa ne mentinem pozitia", a afirmat Schwartz.
In primele noua luni ale anului 2007, Elite Romania detinea pozitia de lider pe piata de cafea, cu o cota de 43% din totalul de consum de cafea prajita si macinata, potrivit datelor companiei.
Pe piata locala, cei mai importanti competitori ai Strauss sunt Kraft Foods (Jacobs), Tchibo, Nestle (Nescafe), Panfoods (Amigo), dar si grupul cu capital romanesc Romaqua (Metropolitan).
Directorul companiei a anuntat ca pretul cafelei va creste in acest an in medie cu 7%, ca urmare a cresterii pretului cafelei boabe pe plan mondial, precum si a deprecierii leului. In prezent, piata cafelei ambalate se ridica la circa 20.000 - 22.000 de tone anual, potrivit Strauss Romania.
Compania a investit in ultimii doi-trei ani in fabrica de la Bucuresti 2-4 milioane de euro anual in retehnologizare, bugetul alocat pentru acest an fiind asemanator si intre 5 si 6 mil. euro pentru aducerea pe piata de noi branduri.
Compania este prezenta atat pe segmentul de retail, cat si in reteaua HoReCa (Hoteluri Restaurante Cafenele), unde detine circa 6.000 de aparate de cafea.
Strauss a dezvoltat si reteaua de cafenele e-Coffee, formata in prezent din cinci unitati in Bucuresti, existand posibilitatea ca pana la sfarsitul anului sa mai fie deschise alte zece unitati. Strauss, cu activitati in industria alimentara, a fuzionat in 2004 cu grupul israelian Elite si efectueaza in perioada 2007-2008 o operatiune de rebranding a activitatilor sale la nivel international. Operatiunea de schimbare a denumirii in Strauss Romania face parte din strategia internationala de rebranding a grupului, operatiune pentru care a alocat un buget de 1,5 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO