Energie

Germanii de la E.ON au terminat anul cu circa 350 de angajaţi în minus

Germanii de la E.ON au terminat anul cu circa 350 de...

Autor: Roxana Petrescu

17.04.2016, 14:05 54073
Grupul german de utilităţi E.ON - singurul care a reuşit să-şi construiască o poziţie solidă pe piaţa de energie şi gaze locală prin intermediul proceselor de pri­vatizare - a terminat anul trecut cu 6.175 de angajaţi, cu aproape 350 de oameni mai puţini faţă de 2014, după cum arată datele din ra­portul financiar pe 2015 publicat de com­pa­nia-mamă.
 
Ca număr de angajaţi, Ro­mânia este a treia cea mai impor­tantă piaţă pentru E.ON, după Germania (21.481 de anga­jaţi) şi Marea Bri­tanie (10.730 de an­gajaţi).
 
 
E.ON şi-a fă­cut intrarea pe piaţa locală după ce a cumpărat în 2005 pachetele de control de la fostele Electrica Moldova şi Distrigaz Nord. La acel moment, cele două companii aveau îm­preună circa 12.100 de oameni. Ceea ce s-a întâmplat la compa­niile preluate de E.ON în ceea ce priveşte numărul de angajaţi nu este o excepţie, re­struc­turările masive de personal devenind o experienţă prin care au trecut toate companiile priva­tizate de energie din România.
 
În raportul grupului pentru anul trecut nu este evidenţiată separat situaţia financiară a business-ului din România, dar potrivit informaţiilor disponibile E.ON generează venituri de peste un miliard de euro din activităţile de distribuţie şi furnizare a gazelor şi energiei pe care le are în România. „EBITDA–ul (profitul operaţional înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări – n. red.) a crescut cu 18 mil. euro în uni­tăţile regionale rămase (care nu sunt incluse într-o regiune sau care nu sunt eviden­ţiate separat în raport – n. red.) mai ales datorită câştigurilor mai mari din Româ­nia, Olanda şi Franţa, dar şi dato­ri­tă câş­ti­gurilor rapor­tate de E.ON Connec­ting Ener­gies (di­vizie care propune solu­ţii de eficienţă e­ner­ge­tică - n. red.). Câş­ti­gurile din Ro­­mâ­nia au fost susţinute de creş­terea cererii deter­mi­na­tă de condi­ţiile me­teo, dar şi da­torită efectului po­zi­tiv al creşterii de tarife în distri­buţia de gaze apli­cate în 2014“, se arată în raportul nem­ţilor pe 2015, acesta fiind singurul indiciu privind evoluţia rezulta­telor financiare din România. Anul acesta, E.ON apli­că o strategie mai agresivă pentru a-şi creşte portofoliul de clienţi. Germanii încep să profite de avantajul de a fi singurul jucător de mari dimensiuni activ simultan pe piaţa furnizării de gaze şi energie şi atacă cu primele oferte combinate de utilităţi clienţi din alte regiuni. Potrivit informaţiilor din piaţă, pentru început oraşele vizate sunt Timişoara şi Târgu-Mureş, E.ON intrând astfel pe teritoriile controlate de rivalii de la Enel şi Electrica.
 
Paşii făcuţi de E.ON vin în con­textul în care marile grupuri de utilităţi trec printr-o adevărată re­vo­luţie dictată de deschiderea pie­ţe­lor, de scăderea consumului şi de reducerea preţurilor.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO