Energie

Lars Hoglund, senior vice president retail MOL: Scanăm permanent piaţa pentru potenţiale achiziţii. Avem resurse şi urmărim să achiziţionăm terenuri pentru staţii de la zero

Lars Hoglund, senior vice president retail MOL: Scanăm...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

23.08.2017, 17:02 244

MOL România, filiala locală a grupului petrolier ungar MOL, are în vedere expansiunea pe piaţa locală prin achiziţii sau prin dezvoltarea de staţii de la zero.

"Scanăm permanent piaţă pentru potenţiale achiziţii. Avem resursele necesare şi urmărim să achiziţionam terenuri pentru staţii greenfield (dezvoltate de la zero-n. red.). Depinde de oportunităţile pieţei", spune Lars Hoglund, senior vice president al diviziei de retail în cadrul MOL.

Ţintă companiei este să ajungă la EBITDA de 450 de milioane de dolari până în 2021 pe segmentul de servicii pentru clienţi. La finalul anului trecut, EBITDA era de aproximativ 300 de milioane de dolari.

"Pe segmentul de combustibili, am avut o creştere de 10%, în condiţiile în care piaţă a crescut cu 5%."

MOL România face parte din programul de implementare a mai multor staţii de încărcare electrică a maşinilor în România, în parteneriat cu E.ON. În luna iunie, cele două companii au primit o finanţare de 19 mil. euro de la Uniunea Europeană pentru acest proiect. 

"Nu ştiu dacă prima staţie va fi inaugurată până la sfârşitul acestui an, depinde de aprobările pe care le primim", mai spune Hoglund.

Staţiile de încărcare rapidă vor fi instalate pe rutele Arad-Bucureşti-Constanta (culoarul IV paneuropean), Sebeş-Târgu-Mureş-Iaşi şi Suceava-Bucureşti-Giurgiu (parţial culoarul IX paneuropean).

MOL are planificate investiţii de peste 10 milioane de euro în România anul acesta.

Banii se îndreaptă în principal către implementarea conceptului Fresh Corner în 100 de staţii până la finalul anului, în acest moment existând deja în 65 de staţii, către finalizarea unui terminal de GPL în judeţul Bihor şi către construirea staţiilor de încărcare pentru maşini electrice.

Pe langă benzinăriile clasice, MOL are în portofoliu şi 65 de unităti Fresh Corner, adică staţii în care sunt amenajate zone cu alimente proaspete.

  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO