Energie

Mişcare surpriză: MOL vrea ca jumătate din staţii să devină „benzinării-supermarket“ până la finalul anului

Mişcare surpriză: MOL vrea ca jumătate din staţii să...

Autor: Roxana Petrescu

26.01.2017, 00:08 1105

Transformarea benzinăriilor în centre de servicii a devenit unul dintre cele mai puternice instrumente pentru creşterea vânzărilor, în contextul în care preţul sau calitatea carburanţilor nu mai sunt diferenţiatori aşa de puternici între petrolişti.

MOL România, filiala locală a grupului petrolier ungar MOL, al treilea cel mai puternic jucător din piaţa petrolieră locală, spune că până la finalul acestui an vrea ca aproape 100 de benzinării din reţeaua proprie să aibă implementat conceptul Fresh Corner. Acest concept este de fapt un magazin în incinta staţiilor de unde clienţii pot cumpăra brânzeturi sau mezeluri, chiar după ce au făcut un plin de carburant.

În acest moment, MOL are în România o reţea de peste 200 de puncte de alimentare prin care are o cotă de piaţă în retail de aproape 19%.

„Grupul MOL are o reţea formată din peste 2.000 de benzinării, iar în România sunt peste 200 de benzinării MOL. Staţiile MOL beneficiază de spaţii de comercializare a produselor non-fuel (shop) în care clienţii au la dispoziţie o gamă variată de produse de calitate. Conceptul Fresh Corner acordă o mai mare importanţă produselor alimentare proaspete şi cumpărăturilor pentru acasă. Am încheiat anul 2016 cu aproximativ 50 de benzinării în care a fost implementat acest concept, iar planul MOL România este de a avea 100 de astfel de puncte până la sfârşitul lui 2017”, au spus reprezentanţii MOL România.

Fresh Corner este un fel de magazin de proximitate din care clientul poate să-şi facă zilnic cumpărăturile. Astfel de „idei” fac parte dintr-un veritabil arsenal utilizat în ultimii ani de companiile petroliere prin care acestea au încercat să compenseze scăderea vânzărilor în volume, cauzată de criză, prin transformarea staţiilor în puncte de servicii. De la plata facturilor până la achiziţia unui buchet de flori, expedierea coletelor sau chiar efectuarea cumpărăturilor zilnice, totul este posibil acum în staţiile petroliştilor. Mai mult, unele companii chiar au făcut pasul spre mobilitatea electrică, dotându-şi benzinăriile cu staţii de încărcare pentru posesorii de astfel de maşini. Dincolo de produsele destinate maşinilor, benzinăriile au fost populate în ultima perioada cu echipamente profesionale pentru făcutul cafelei sau chiar cu cuptoare de pâine.

„Fresh Corner este un concept de magazin în care clientul îşi poate face cumpărăturile pentru acasă, astfel că printre altele MOL a intro­dus în premieră pe rafturile unei ben­zină­rii produse alimentare de bază cum ar fi orez, fă­ină, ulei, mezeluri, produse lactate şi brân­ze­turi”, mai spun reprezentanţii MOL România.

Cel mai probabil, anul trecut operaţiunile MOL din România au trecut de pragul de un miliard de euro. Grupul este activ pe plan local prin intermediul a două companii, MOL România Petroleum Products şi MOL Retail Comerţ, fosta ENI România. MOL Retail Co­merţ a fost creată după ce în 2014 grupul pe­tro­lier ungar a preluat cele 42 de staţii Agip prin care italienii de la ENI mai activau pe plan local. În acest moment, toate benzinăriile pre­luate prin acea tranzacţie au fost rebranduite.

„MOL România îşi propune să crească numărul de benzinării pe care le ope­­rează, aşadar compania va continua inves­ti­ţiile pentru deschiderea de noi staţii. Pentru 2017, MOL România îşi propune un ritm simi­lar cu cel din 2016, şi anume, va aloca un bu­get de aproximativ 10-15 milioane de euro pen­tru in­ves­tiţii”, au mai spus reprezen­tanţii companiei.

Retailul de carburanţi din România este dominat de patru companii petroliere, toate membre ale unor grupuri internaţionale, care împreună concentrează peste 70% din cele 2.000 de benzinării active, dar care ţin în mâini aproape 90% din volume. Cele patru companii sunt OMV Petrom Marketing, braţul de retail al OMV Petrom, Rompetrol Downstream, firma care administrează benzinăriile Rompetrol, MOL România, filiala locală a grupului petrolier ungar MOL, şi Lukoil România, firmă care are în portofoliu 300 de benzinării.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO