MOL România, al patrulea jucător ca mărime de pe piaţa petrolieră locală, a ajuns anul trecut la afaceri de 979 de milioane de euro, în creştere cu 5% comparativ cu 2012. MOL ratează astfel cu puţin intrarea în „clubul miliardarilor“ din România, dar îşi îmbunătăţeşte profitabilitatea şi anunţă investiţii de 10 mil. euro pentru anul acesta, mai ales în extinderea reţelei.
Potrivit datelor furnizate de companie, anul trecut MOL a finalizat exerciţiul financiar cu un profit net de 20,3 milioane de euro, în creştere cu aproape 19% faţă de 2012. Astfel, marja de profit a companiei a crescut de la 1,8% la 2,1%.
„Principalul motiv pentru majorarea cifrei de vânzări este creşterea volumelor vândute. Totalul vânzărilor retail ale MOL România în 2013, în volum (inclusiv carburanţi, GPL şi lubrifianţi), a crescut cu 7%, la 503.000 tone, comparativ cu 469.000 de tone în 2012. Ca structură, vânzările de motorină au fost dominante, cu un volum de circa 365.000 de tone, în urcare cu 8% comparativ cu 2012, în timp ce vânzările de benzină au fost de aproximativ 133.000 de tone, în urcare cu 6% faţă de anul precedent“, au explicat reprezentanţii companiei. Anul trecut, la nivel de piaţă media preţurilor la carburanţi s-a menţinut aproximativ la acelaşi nivel cu cel din 2012.