Sistemul de transport al energiei electrice se dovedeşte a fi una dintre cele mai bine dezvoltate părţi ale infrastructurii energetice din România în contextul în care faţă de alte ramuri, cum ar fi producţia sau distribuţia de energie, acesta nu a fost ocolit de investiţii.
Mai mult, în contextul în care mulţi jucători din piaţă acuză inexistenţa unor capacităţi de transport în vederea realizării exporturilor de energie, se dovedeşte că doar 50% din capacităţile existente sunt folosite pentru schimburi transfrontaliere.
„Potrivit estimărilor ENTSO-E (Reţeaua Europeană a Operatorilor de Transport şi Sistem pentru Energie Electrică - n.red.), România are o capacitate de import de 2.000 MW şi o capacitate de export de 1.900 MW. Alocarea capacităţilor de interconexiune se realizează în acord cu reglementările europene. De observat că utilizarea efectivă a capacităţilor de interconexiune se face la circa 50%“, se arată în draftul de Strategie Energetică publicat la mijlocul săptămânii trecute. Întregul document ar trebui să fie finalizat la mijlocul lunii septembrie.