Energie

Petroliştii cred în revenirea consumului de benzină după ce România a trimis peste graniţe în cinci ani benzină de aproape 6 miliarde de euro

Cătălin Dumitru, vicepreşedintele grupului Rompetrol

„Consumul va avea în următorii ani o reorientare spre benzină. Motoarele pe motorină au atins nişte performanţe extraordinare, dar pe clasa medie, motoarele pe benzină devin tot mai competitive.“

Cătălin Dumitru, vicepreşedintele grupului Rompetrol „Consumul va avea în următorii ani o reorientare spre benzină. Motoarele pe motorină au atins nişte performanţe extraordinare, dar pe clasa medie, motoarele pe benzină devin tot mai competitive.“

Autor: Roxana Petrescu

21.11.2014, 00:07 281

În anul în care, după investiţii în industria de rafinare de circa un miliard de euro, România ar putea să-şi asigure, cel puţin pe hârtie, toată cantitatea necesară de motorină, oamenii din piaţă spun că nu este exclus ca pe termen mediu să existe o redresare a cererii de benzină. De această dată însă, rafinăriile româneşti pot face faţă cererii interne în contextul în care în 2012, anul pentru care există ultimele date la Statistică, unităţile locale produceau de aproape 2,5 ori mai multă benzină decât cerea piaţa.

„Consumul va avea în următorii ani o reorientare spre benzină. Motoarele pe motorină au atins nişte performanţe extraordi­nare, dar pe clasa medie, motoa­rele pe benzină devin tot mai competitive. De exemplu, în unele ţări vestice guvernele discută eliminarea avantajelor fiscale de care beneficiază mo­torina, iar la nivelul industriei auto sunt pro­duse şi se vând tot mai multe maşini pe benzină de clasă mică şi medie“, a spus Cătălin Du­mitru, vicepreşedintele grupului Rompetrol.

În ciuda acestor estimări pozitive, datele furnizate de Institutul Naţional de Statistică arată că cererea de benzină se află într-o continuă scădere (-16% în perioada 2008-2012 - n.red.).

Tot datele de la Statistică mai arată că în pe­rioada 2009-2013 România a trimis peste graniţe benzină de 5,7 miliarde de euro, peste 8,5 mi­lioane de tone, în timp ce importurile au fost nesemni­fi­ca­tive. Astfel, dacă într-adevăr consu­mul de benzină îşi va reveni, România ar avea sufi­cientă capacitate de rafinare pentru acope­rirea cererii interne.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO