În anul în care, după investiţii în industria de rafinare de circa un miliard de euro, România ar putea să-şi asigure, cel puţin pe hârtie, toată cantitatea necesară de motorină, oamenii din piaţă spun că nu este exclus ca pe termen mediu să existe o redresare a cererii de benzină. De această dată însă, rafinăriile româneşti pot face faţă cererii interne în contextul în care în 2012, anul pentru care există ultimele date la Statistică, unităţile locale produceau de aproape 2,5 ori mai multă benzină decât cerea piaţa.
„Consumul va avea în următorii ani o reorientare spre benzină. Motoarele pe motorină au atins nişte performanţe extraordinare, dar pe clasa medie, motoarele pe benzină devin tot mai competitive. De exemplu, în unele ţări vestice guvernele discută eliminarea avantajelor fiscale de care beneficiază motorina, iar la nivelul industriei auto sunt produse şi se vând tot mai multe maşini pe benzină de clasă mică şi medie“, a spus Cătălin Dumitru, vicepreşedintele grupului Rompetrol.
În ciuda acestor estimări pozitive, datele furnizate de Institutul Naţional de Statistică arată că cererea de benzină se află într-o continuă scădere (-16% în perioada 2008-2012 - n.red.).
Tot datele de la Statistică mai arată că în perioada 2009-2013 România a trimis peste graniţe benzină de 5,7 miliarde de euro, peste 8,5 milioane de tone, în timp ce importurile au fost nesemnificative. Astfel, dacă într-adevăr consumul de benzină îşi va reveni, România ar avea suficientă capacitate de rafinare pentru acoperirea cererii interne.