Energie

Soluţia rusească la supraoferta de pe piaţa gazelor naturale

Depozite ruseşti de gaze naturale lichefiate

Depozite ruseşti de gaze naturale lichefiate

Autor: Catalina Apostoiu

27.04.2017, 00:04 2035
Cererea totală de LNG este aşteptată să crească la 364 milioane de tone în 2025.
 
Navele Aframax ale Sovcomflot, cel mai mare operator de petroliere al Rusiei, vor fi primele care vor funcţiona pe bază de gaze naturale lichefiate, o veste bună pentru Royal Dutch Shell şi alte companii energetice care au investit peste 700 miliarde de dolari în proiecte LNG în ultimul deceniu, scrie Bloomberg.
 
Deşi astfel de nave nu vor transforma piaţa, Energy Aspects esti­mând că gazele naturale utilizate drept carburant vor reprezenta sub 2% din cererea totală până în 2025, petrolierele ruseşti şi vasele de croazieră pe Mediterana vor contribui la diminuarea supraofertei de gaze naturale la nivel mondial.
 
Din 2014, preţul spot al gazelor naturale lichefiate a scăzut cu două treimi la 5,4 dolari pe un milion BTU în condiţiile în care oferta a crescut puternic, preţul ţiţeiului a scăzut, iar cumpărători importanţi ca Japonia şi Coreea şi-au încetinit achiziţiile. Drept rezultat, industria a început să caute alte surse de cerere.
 
În acelaşi timp, din cauza standardelor de mediu mai stricte, proprietarii de vase au început să ia în considerare carburanţi mai curaţi, ca gazele naturale lichefiate, care practic nu conţin sulfuri.
 
În acest context, numărul navelor care vor utiliza gazele naturale lichefiate drept carburant va înregistra mai mult de o dublare la 200 până în anul 2020, de la 77 anul trecut şi numai cinci în 2005.
 
Cererea totală de LNG este aşteptată să crească la 364 milioane de tone în 2025, de la 260 de milioane de tone anul trecut, potrivit Bloomberg New Energy Finance.
 
Pe lângă contractul cu Sovcomflot, Shell va furniza LNG pentru primele vase de croazieră care vor utiliza acest tip de carburant. Acestea vor fi operate de Carnival Corp. în nord-vestul Europei şi Mediterana din 2019.
 
Aceasta se întâmplă la şase ani după ce Viking Grace a devenit prima navă mare de pasageri care a utilizat LNG în ianuarie 2013.
 
Infrastructura necesară pentru susţinerea utilizării gazelor naturale lichefiate în industria transportului maritim este în curs de extindere, cele mai mari porturi europene fiind obligate să dispună de servicii de bunkeraj pentru acest combustibil până în 2025, potrivit International Gas Union.
 
Compania franceză Total a încheiat în această lună un acord de achiziţionare de LNG de la Pavillion Energy pentru vânzare către nave din portul Singapore, unul dintre cele mai mari din lume. Gigantul francez intenţionează să livreze 1 milion de tone de LNG annual pentru alimentarea navelor până în anul 2025.
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO