Energie

Una dintre staţiile vedetă ale Petrom din Bucureşti are un Subway la „parter“. O benzinărie-restaurant face cu 10% mai multe tranzacţii

Una dintre staţiile vedetă ale Petrom din Bucureşti...

Autor: Roxana Petrescu

10.06.2016, 14:45 2239
Restaurantele Subway au ajuns în patru staţii Petrom, ultima care a avut un astfel de upgrade fiind benzinăria din apropierea fântânii Mioriţa din Bucureşti, o unitate strategică în contextul în care este amplasată pe una dintre cele mai circulate artere din Capitală, chiar la ieşirea spre DN1.
 
„Staţia Petrom Băneasa beneficiază de un spaţiu generos, inclusiv cu locuri de parcare. Subway, unul dintre cele mai mari şi mai cunoscute lanţuri de restaurante din lume, ni s-a alăturat şi în această staţie-reper pentru Bucureşti. Credem în avantajele reciproce pe care le poate aduce alăturarea celor două branduri“, spune Adrian Nicolaescu, retail manager în cadrul OMV Petrom.
 
Compania petrolieră ajunge astfel la patru benzinării-restaurant operate sub brandul Petrom, în contextul în care în staţiile OMV deja funcţionează conceptul de restau­rant Viva.
 
„Restaurantul din cadrul benzinăriei Petrom Băneasa este cel de-al patrulea restaurant deschis în cadrul parteneriatului dintre Petrom şi Subway. Este amplasat pe principala arteră de ieşire din Bucureşti, pe DN1, în apropiere de fântâna Mioriţa. Restaurantul are o suprafaţă de 127 de metri pătraţi, 36 de locuri la mese şi va fi deschis zilnic între orele 09:00 şi 23:00. Primul restaurant Subway din benzinării a fost inaugurat în vara lui 2014, în staţia Petrom Veştem, la ieşirea din Sibiu. A urmat oraşul Alba Iulia, iar în urmă cu câteva luni a fost deschis primul Subway dintr-o staţie Petrom din Bucureşti“, explică reprezen­tanţii companiei petroliere.
 
Potrivit datelor din raportul anual al Petrom pentru 2015, volumele de vânzări cu amănuntul au fost în medie de 4,45 milioane de litri pe benzinărie comparativ cu 4,22 milioane de litri pe benzinărie în 2014, în timp ce la nivel de grup vânzările medii pe staţie au fost de 4,01 milioane de litri în 2015 (3,76 milioane de litri pe benzinărie în 2014). Compania are în portofoliu 788 de benzinării, cele mai multe (554) fiind în România active sub brandurile Petrom şi OMV. De altfel, România este singura piaţă în care numărul de benzinării Petrom a crescut anul trecut.
 
Potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor colectate de pe site-ul producătorului de petrol şi gaze, anul trecut preţul mediu pe litrul de benzină a fost de circa 5,4 lei, în timp ce media pentru motorină a fost de circa 5,35 lei. Preţurile au fost în 2015 cu 10% mai mici faţă de media din 2014, principala explicaţie din spatele acestei scăderi fiind prăbuşirea preţului barilului de petrol.
 
Astfel, în medie, anul trecut o benzinărie Petrom a avut încasări de 24 de milioane de lei (circa 5,5 milioane de euro) doar din vânzarea de carburanţi. Practic, chiar dacă volumele au crescut, în valoare vânzările au rămas la un nivel apro­xi­mativ constant faţă de anul 2014 din cauza scăderii preţurilor. Dincolo de veniturile gene­rate de vânzarea de carbu­ranţi, o contribuţie foarte importantă o au produsele comple­men­tare. „Numărul de tranzacţii înregistrate în locaţiile menţionate (cele trei benzinării cu restau­rante Subway) a crescut cu aproximativ 10% de la deschiderea restaurantelor în cazul Petrom, mai mult decât media reţelei de staţii de distri­buţie. Acest lucru se traduce printr-un supliment de 10.000 de clienţi pe lună în locaţiile comune Petrom/Subway“, se mai arată în raportul anual al companiei.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO