Rezultatele Petrom, lovite din toate părţile în S1

Vânzările de carburanţi au avut un recul de 10% ca urmare a accizei, iar profitul a scăzut din cauza taxei pe stâlp. Compania va investi însă în noi benzinării

13 aug 2014 Autori: Roxana Petrescu , Radu Bostan

Vezi galeria foto Mariana Gheorghe, director general executiv al Petrom: Încercăm să creştem numărul de staţii, în zone cu trafic mare. Dacă se vor organiza licitaţii, vrem să participăm şi sperăm să şi câştigăm pentru loturi pe autostrăzi, pe drumurile de centură sau în zonele rezidenţiale, care ne vor permite să creştem numărul de staţii cu volum mai mare.

Petrom, cea mai mare companie din România, a anunţat ieri vânzări de 10,7 miliarde de lei (2,4 miliarde de euro) în prima jumătate a anului, cu 7% mai mici comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce profitul companiei s-a contractat cu 42%, până la 1,38 de miliarde de lei (310 milioane de euro). Cele mai importante scăderi au venit în a doua parte a anului, reflectând condiţiile înrăutăţite din piaţă după introducerea accizei de 7 cenţi pe litrul de carburant.

„Cererea redusă de produse petroliere şi gaze, combinată cu impozitarea suplimentară introdusă în 2013-2014, a neutralizat în mare măsură beneficiile rezultate în urma liberalizării preţului la gaze“, a declarat Mariana Gheorghe, directorul general executiv (CEO) al Petrom.

De la 1 aprilie guvernul a decis introducerea unei accize suplimentare de 7 cenţi pe litrul de benzină şi motorină, lucru care a generat scumpiri peste noapte de circa 7%. În acest moment, potrivit datelor publicate de Oil Bulletin, România are al nouălea cel mai scump litru de motorină din Uniunea Europeană, (1,412 euro pe litru) piaţa locală depăşind ţări cu puteri de cumpărare net superioare cum ar fi Germania, Belgia, Austria, Franţa sau Luxemburg. În cazul benzinei, datele din ultimul raport Oil Bulletin, din data de 04.08.2014, arată că un litru cumpărat din România (1,402 euro pe litru) este mai scump decât unul din Austria sau Polonia. De altfel, imediat după ce măsura introducerii taxei de 7 cenţi pe litru, marii transportatori au anunţat că vor evita să-şi mai facă plinul în România.

Zodia promoţiilor

„Volumele de vânzări din marketing ale grupului în T2/2014 au fost cu 10% sub nivelul din T2/2013. Vânzările cu amănuntul ale grupului, care au reprezentat 70% din vânzările totale din marketing, au scăzut cu 8% faţă de nivelul din T2/2013, fiind afectate în principal de creşterea taxelor la carburanţi în România şi de concurenţa mai mare. Vânzările comerciale au scăzut cu 15% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut“, se arată în raportul publicat ieri de Petrom.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.08.2014

 
Cuvinte cheie:
Petrom
, companie
, vanzari
, carburanti
, profit
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide