Energie

Vânzările de motorină ale MOL în România au crescut cu 2,5% în T1, iar cele de benzină s-au menţinut stabile

Vânzările de motorină ale MOL în România au crescut...

Autor: Cristina Bellu

04.05.2018, 12:34 122

Vânzările de benzină înregistrate de grupul MOL în România s-au menţinut stabile în primele trei luni ale anului, în timp ce vânzările de motorină au crescut cu 2,5% faţă de perioada similară a anului trecut.

La nivel global, grupul ungar a raportat o creştere de 2% a rezultatului operaţional CCS EBITDA, la 625 mil. dolari.

Rezultatul EBITDA al segmentului Upstream (Explorare şi Producţie) a crescut faţă de anul trecut cu 31%, ajungând la 287 mil. dolari datorită preţului mai ridicat la petrol, a producţiei mai mari şi a costurilor mai scăzute.

Producţia zilnică a fost în medie de 110.000 barili echivalent petrol în condiţiile în care s-a început exploatarea perimetrului Catcher, iar producţia celorlalte zone de producţie din Marea Britanie s-a stabilizat.

Rezultatul operaţional CCS EBITDA al segmentului Downstream (Rafinare şi Petrochimie) a scăzut cu 33% la 218 mil. dolari de la nivelul record de anul trecut, pe măsură ce marjele pe segmentul de rafinare şi al produselor petrochimice s-au micşorat datorită creşterii preţului petrolului şi a lucrărilor de întreţinere la rafinării.

Segmentul Serviciilor pentru Clienţi (Retail şi alte soluţii de mobilitate) a raportat cel mai bun rezultat trimestrial din istoria companiei, valoarea EBITDA ajungând la 81 mil. dolari, reprezentând o creştere de 48% faţă de anul trecut datorită puternicei contribuţii a produselor fuel şi non-fuel.

Consumul de carburanţi auto a crescut cu aproximativ 3% faţă de anul trecut în regiunea Europei Centrale şi de Est.

Segmentul Gas Midstream (transport de gaze naturale) a ajuns la un rezultat EBITDA de 85 mil. dolari în primul trimestru, în creştere cu 21% faţă de anul trecut, pe fondul volumelor tranzitate mai mari şi a costurilor mai mici.

”Pe măsură ce preţurile la petrol cresc, cererea în regiune rămâne solidă, iar marjele pe segmentul de rafinare şi produse petrochimice sunt supuse presiunii, majorarea impresionantă a rezultatelor pe segmentele Upstream şi Servicii pentru Clienţi compensează din plin profiturile mai mici ale segmentului Downstream.”, a comentat rezultatele Zsolt Hernádi, CEO-ul grupului.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO