Energie

ZF Power Summit 2016: Energia, domeniu de 30 mld. €, primeşte încă o promisiune de strategie până în toamnă

La cea de-a cincea ediţie a ZF Power Summit au participat peste 250 de specialişti din domeniul energetic

La cea de-a cincea ediţie a ZF Power Summit au participat peste 250 de specialişti din domeniul energetic

Autor: Roxana Rosu, Alina-Elena Vasiliu

23.02.2016, 00:08 643

Statul vine în întâmpinarea lor şi spune că lucrează la o stra­te­gie energetică. În ulti­mii cinci ani de zile, energia a tre­cut prin mâinile a şapte miniştri. Toţi au promis acelaşi lucru, niciunul nu şi-a dus misiunea până la capăt.

„În toamnă vom vedea strategia energetică, o strategie a României, dar ele­mente din ea vor fi discutate şi până atunci“, a dat asigurări Victor Grigo­res­cu, ministrul energiei, în cadrul celei de-a cincea ediţii a ZF Power Summit.  Acesta este cel mai important eveni­ment dedicat energiei organizat de Zia­rul Financiar, avându-i de această dată ca parteneri pe Engie (fostul GDF SUEZ Energy România), Hidro­elec­trica, Rompetrol, CEZ, Electrica, Electro­alfa, Marsh, Microsoft, MOL, Nu­cle­ar­electrica, OMV Petrom, Sie­mens, Enel şi Transelectrica.

„Avem un sistem minier care sufe­ră de la managementul defectuos şi trece printr-un proces de reaşezare. Căr­bu­ne­le va avea un rol important în con­ti­nua­re, cel puţin pe termen mediu, pen­tru se­cu­ritatea energetică.  Sectoa­rele pe­tro­lier şi gazeifer sunt marcate de scăderea pre­ţului şi a consumului. E ne­voie de gândire pe termen lung pen­tru perioada când ciclul preţurilor joase se va încheia.  Sectorul hidro încheie o pe­rioadă lungă de restructurare la ca­pă­tul căreia avem o companie pu­ternică, pre­gătită să treacă la un mod de ma­nagement profesionist, care se poate po­ziţiona ca o companie fanion a Ro­mâniei“, a mai spus ministrul aflat la una dintre primele sale prezenţe la evenimente de acest gen.

Atât companiile petroliere, cât şi cele din zona de gaze şi transport au în ve­dere investiţii pentru perioada ur­mă­toa­re, dar atrag atenţia asupra ne­voii de pre­dictibilitate la nivel legislativ. De ase­me­nea, jucătorii din domeniu sunt atenţi la evoluţia preţului petrolului şi speră în re­venirea cotaţiilor la un nivel mai profitabil. „Cât vom avea hidrocarburile ca mo­tor al economiilor mari, scăderea pre­ţului petrolului va fi în dezavantajul dez­voltării“, a spus Cătălin Dumitru, vice­preşedinte KMG Inter­national, fos­tul grup Rompetrol.

La rândul lui, Neil Anthony Morgan, membru al directoratului OMV Petrom, anunţă potenţiale inves­tiţii la Petrobrazi, dar speră că barilul de 100 de dolari nu va fi istorie în urmă­torii cinci ani.

„Predictibilitatea este cheia. Când faci investiţii de zeci de miliarde, trebuie să ştii că eşti într-un regim stabil“, a precizat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO