Energie

ZF Power Summit 2019. Motoarele diesel şi cu benzină nu mor prea curând. Alexey Golovin, KMG International: Nu credem că motoarele electrice vor înlocui motoarele cu combustie internă în viitorul apropiat

ZF Power Summit 2019

ZF Power Summit 2019. Motoarele diesel şi cu benzină nu...

Autor: Răzvan Botea

19.02.2019, 13:04 26999

Alexey Golovin, vicepreşedintele departamentului de dezvoltare corporativă şi strategie, KMG International spune că nu se vede în viitorul apropiat o schimbare majoră dinspre motorul cu combustie internă către motorul electric, iar piaţa retailului de combustibil în România va creşte în continuare.

„Cu toţii ştim că România este în urma la anumiţi indicatori, cum ar fi numărul de pasageri la numărul de maşini, parcul auto, etc. Luând în considerare că aceasta este o piaţă emergentă, credem că numărul de maşini va creşte, ceea ce va duce consumul de benzină în sus. Tehnologia evoluează şi noile maşini devin din ce în ce mai mult. Vedem că această tranziţie de la motorul cu combustie internă la motoare electrice va lua ceva timp, pentru că nu este pregătită infrastructura sau tehnologia pentru o asemenea schimbare ”, a spus el la ZF Power Summit.

Alte declaraţii:

„Vedem că benzina câştigă teren în favoarea motorinei. Există o migraţie a populaţiei din România, ceea ce înseamnă că per total la consum nu ne aşteaptă o creştere mare, dar o creştere moderată, având în vedere creşterea economică, creşterea numărului de maşini, etc.”

 „Nu vedem o schimbare foarte rapidă a acestei pieţe. Desigur, noi vom fi aici să servim clienţii, deşi în viitor lucrurile vor evolua. Piaţa se dezvoltă, graniţele dintre industrii devin din ce în ce mai subţiri. Schimbarea în mixul de energie poate fi o oportunitate. Noi vedem oriunde o oportunitate.”

„Sincer, avem in companie un proiect pilot pe care îl discutam, despre viitoarele staţii de alimentare, şi prototipul este, poate vă miră, dar una în acre se vinde mai puţin combustibil.”

„Poate intrăm şi în zona retailului clasic pe lângă viitoarele staţii de alimentare a maşinilor. Să vindem sucuri, cafea, lucruri pentru care nu ai nevoie să mergi la supermarket. Şi competiţia se va schimba, competitorul nu va mai fi Mol, de exemplu, va fi Lidl.”

„Mai mult de 50% dintre maşinile noi care se vând sunt pe benzina. Din perspectiva Petromidia, am produs 2,7 mil. tone diesel, de două ori mai mult decât benzina, unde producţia a fost de 1,4 mil. tone. Anul 2017 a fost cel mai bun an pentru producţie, de 5 mil. tone petrol crud. Nu vedem nicio schimbare în viitor  în acest câmp şi nu cred că vor fi nevoie de investiţii masive momentan.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO