Companii

European Drinks, 25 mil. euro in ape minerale

European Drinks, 25 mil. euro in ape minerale

Click pentru imaginea intreaga

21.05.2007, 18:04 440

Compania European Drinks, detinuta de fratii Micula, a investit peste 25 mil. euro anul trecut pentru cresterea capacitatii de productie a apei minerale si lansarea unui brand nou pe acest segment de piata.
"Proiectul de lansare a noului brand de apa minerala Hera a durat cativa ani si a fost sustinut de investitii in amenajarea si captarea izvorului din zona Stana de Vale (muntii Apuseni), realizarea traseului de aductiune a apei cu o lungime de peste 25 de kilometri, studii de piata si marketing", a declarat Viorel Micula, presedintele European Drinks.
European Drinks, imbuteliatorul apei minerale Izvorul Minunilor, si-a majorat anul trecut capacitatea de imbuteliere a apei minerale si a altor bauturi racoritoare cu 162.000 de litri pe ora, prin instalarea a trei linii de productie cumparate din Germania.
"Suntem increzatori ca in 2007 compania noastra va produce mult peste 150 de milioane de litri de apa minerala naturala. Ne intereseaza expansiunea pe piata Uniunii Europene, facilitata acum de aderarea Romaniei si de tot ceea ce implica acest fapt", au afirmat reprezentantii European Drinks.
European Drinks a imbuteliat anul trecut aproximativ 130 mil. litri de apa minerala, potrivit datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale), avand in exploatare doua surse de apa, la Stana de Vale si Rieni (judetul Bihor).
Cele mai importante piete externe din cele aproximativ 20 pe care grupul isi distribuie produsele sunt in prezent Anglia, Italia, Spania, Ungaria sau Republica Moldova.
Reprezentantii European Drinks au mai spus ca planifica exporturi si pentru apa minerala Hera, imbuteliata in sticle PET de 2,5 litri, aceasta fiind deja promovata la mai multe targuri de profil din Italia, Anglia si Dubai.
Compania va pune in aplicare din acest an o strategie de marketing mai agresiva pentru cresterea vanzarilor de bauturi racoritoare carbonatate Frutti Fresh pe piata locala, elaborata de consultantii Trout & Partners Consulting.
Noua strategie Frutti Fresh vine in contextul incetinirii ritmului de crestere a pietei bauturilor carbogazoase din Romania, caracterizate printr-o competitie acerba.
Recent, producatorul a anuntat schimbarea ambalajului si a etichetei produselor Frutti Fresh si a scos pe piata sucurile naturale Frutimine, avand planificate alte lansari pentru acest an.
Compania European Drinks a realizat o cifra de afaceri de 139,2 mil. euro anul trecut, in crestere cu aproape 17% fata de 2005, fiind in prezent al treilea mare jucator pe piata bauturilor racoritoare din Romania, dupa valoarea vanzarilor.
European Drinks a inregistrat o dublare a profitului net in 2006 fata de anul anterior, pana la valoarea de 1,4 mil. euro, potrivit datelor comunicate de companie. Vanzarile grupului European Food&Drinks, cel mai mare jucator de pe piata alimentara, au inregistrat un avans de 11% anul trecut fata de 2005, conform datelor furnizate de fratii Micula.
Afacerile grupului, care cuprinde companiile European Food, European Drinks, Scandic Distilleries si Transilvania General Import-Export, au depasit astfel valoarea de 720 mil. euro la finele anului trecut, conform datelor raportate anterior la Ministerul de Finante.
Pe piata locala a bauturilor racoritoare, grupul fratilor Micula concureaza cu jucatorii de talie internationala Coca-Cola HBC, Pepsi Americas, Parmalat sau Tymbark Maspex, dar si cu companii romanesti precum Romaqua sau Perla Harghitei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO