Companii

ZF la 20 de ani. Exerciţiu de imaginaţie. Ce mutări ar putea apărea pe harta comerţului modern local

ZF la 20 de ani. Exerciţiu de imaginaţie. Ce mutări ar...

Autor: Cristina Roşca

11.02.2016, 00:07 1917

Comerţul modern local, o piaţă de 8-9 mld. euro anual, numără în prezent 12 jucători, însă în următorii ani situaţia s-ar putea schimba, o serie de fuziuni şi achiziţii urmând a reconfigura structura pieţei. Giganţi internaţionali precum Auchan şi Carrefour sunt cu ochii după achiziţii, pe când în jurul altor nume se poartă discuţii de preluare.

„Auchan este cu ochii după achiziţii după ce a ratat startul în cursa pentru preluarea Billa“, spunea acum câteva luni o sursă din piaţă. Reţeaua de 86 de supermarketuri Billa, cu afaceri anuale de peste 300 de milioane de euro, a fost preluată oficial de francezii de la Carrefour la finalul anulului trecut după mai bine de un an de discuţii.

Discuţii de preluare se poartă şi în jurul altor jucători din piaţă, prea mici pentru a avea o şansă la podium, precum Cora sau Real. Mega Image, Profi şi Penny Market sunt la rândul lor nume vehiculate în posibile viitoare tranzacţii, de o parte sau alta a barierei.

La fel ca în orice altă piaţă, lupta în comerţul modern local se dă pentru supremaţie, iar primele trei poziţii sunt cele mai disputate. În prezent liderul comerţului local este lanţul german de hipermarketuri Kaufland, care cu peste 100 de magazine are afaceri de 1,8 mld. euro în 2014, ultimul an pentru care există date publice. Anul trecut însă afacerile nemţilor s-au apropiat de 2 mld. euro, potrivit estimărilor ZF. Pentru a-i depăşi pe nemţi, care se extind doar direct, orice alt jucător trebuie să iasă la cumpărături.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO