Companii

Expansiunea în retail a început să „duduie“: patru reţele deschid magazine în două zile

Expansiunea în retail a început să „duduie“: patru reţele deschid magazine în două zile

Reprezentanţii Leroy Merlin aşteaptă rezultatele magazinului din Chitila, deschis astăzi, pentru a decide ritmul de expansiune din piaţa de bricolaj

Autor: Cristi Moga

15.09.2011, 00:05 1824

Expansiunea retailerilor pe piaţa locală continuă cu cinci deschideri importante realizate de patru reţele în doar două zile, atât în segmentul alimentar, cât şi în ceea ce priveşte comerţul cu îmbrăcăminte şi materiale de construcţie.

Cea mai importantă deschidere programată astăzi este cea a magazinului de bricolaj Leroy Merlin din cartierul bucureştean Chitila, primul al francezilor de pe piaţa locală, în timp ce la Cluj şi Timişoara vor fi deschise magazine de îmbrăcăminte, iar mâine un nou supermarket în Braşov.

Leroy Merlin, a patra reţea de bricolaj ca vânzări la nivel mondial, a investit circa şase milioane de euro în amenajarea magazinului de 17.000 de metri pătraţi de pe şoseaua Chitilei într-un spaţiu închiriat cu circa 2 milioane de euro anual de la omul de afaceri Panico Panayi, dezvoltatorul parcului comercial Colosseum.

Francezii nu s-au ferit să intre în România, deşi reprezintă ţara cu cea mai mare competiţie între cele 12 pieţe pe care compania este prezentă, în condiţiile în care Dedeman, Praktiker, Bricostore şi BauMax au deja aici aproximativ 70 de magazine de acest fel.

Nu doar în Bucureşti sunt inaugurate astăzi noi magazine, ci şi în Cluj, unde în cele două malluri rivale din oraş - Polus Center şi Iulius Mall - vor fi deschise noi magazine de îmbrăcăminte, New Look în Polus şi H&M în Iulius.

Franciza New Look este operată în România de către compania Genco Trade, care a investit 600.000 de euro în magazinul de 470 de metri pătraţi din Cluj, care va fi deschis la ora 10.00. La doar o oră distanţă, în Iulius Mall va fi deschis un magazin de aproape trei ori mai mare al suedezilor de la H&M, care vor avea chiar două inaugurări simultan, un alt magazin fiind deschis în Iulius Mall Timişoara.

Suedezii nu oferă informaţii legate de costurile cu deschiderea unui magazin, dar potrivit estimărilor ZF, acestea se apropie de un milion de euro, incluzând stocurile. Cu aceste deschideri, H&M a ajuns la opt magazine pe piaţa locală deschise în doar şase luni, în timp ce reţeaua New Look a ajuns la trei unităţi în doar o lună.

Pe de altă parte, cu o prezenţă de 12 ani pe piaţa locală, germanii de la Billa vor deschide mâine un supermarket la Braşov, cu o suprafaţă de 435 de metri pătraţi în care vor lucra 40 de oameni. Magazinul va fi al doilea din Braşov şi unitatea cu numărul 56 la nivel naţional în cadrul reţelei care a realizat anul trecut vânzări de 271 de milioane de euro.

Dacă septembrie este o lună a deschiderilor "răzleţe" de magazine, în octombrie şi noiembrie ritmul va fi mult mai alert, în condiţiile în care este aşteptată inaugurarea mai multor centre comerciale de mari dimensiuni. Proiecte precum Maritimo Constanţa sau Electroputere Craiova au reuşit să atragă cea mai mare parte a retailerilor de îmbrăcăminte de pe piaţă, care vor fi nevoiţi astfel să aloce sume importante pentru deschiderea noilor magazine. Cum se justifică aceste investiţii într-o perioadă în care şi băncile franceze au intrat în vârtejul scăderilor? Retailerii speră să poată da răspunsul în special peste doi-trei ani, când comerţul autohton va mai reduce din distanţa faţă de pieţele vestice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO